عبدالله عبدالله:

تاخیر در توزیع «تذکره های الکترونیک» برای حفظ اتحاد مردم ضروری بود

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان گفت: تاخیر در توزیع تذکره های الکترونیک در مرحله کنونی برای حفظ اتحاد ملت افغانستان امری بجا و مطلوب است.

تاخیر در توزیع «تذکره های الکترونیک» برای حفظ اتحاد مردم افغانستان ضروری بودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان گفت: تاخیر در توزیع تذکره های الکترونیک در مرحله کنونی برای حفظ اتحاد ملت افغانستان امری بجا و مطلوب است.

وی اظهار داشت: موضوع تذکره های الکترونیک نباید باعث تفرقه مردم شود؛ بحث های کلان باید باعث اتحاد مردم گردد نه اختلاف.

عبدالله افزود: باید نگرانی های مردم و بخش هایی از جامعه در خصوص تذکره های الکترونیک در نظر گرفته شود و این امر باعث وحدت بیشتر مردم گردد؛ در کنار جنبه های حقوقی و قانونی مساله، نظریات مردم افغانستان نیز مهم است.

وی تاکید کرد: به عنوان رئیس اجرائی افغانستان، طرفدار گفتگوی ملی در این زمینه هستم تا رضایت و توافق تمام شهروندان افغانستان در بحث چگونگی توزیع تذکره های الکترونیک و هویت ملی به دست آید.

رئیس اجرائی دولت افغانستان اضافه کرد: دولت آمادگی های لازم در زمینه توزیع تذکره های الکترونیک را گرفته بود اما نظرات و دیدگاه های مردم در این عرصه برای ما مهم است و تاخیر در توزیع تذکره های الکترونیک در مرحله کنونی امری بجا و مطلوب می باشد. به این دلیل که حفظ وحدت مردم افغانستان مهمترین مساله برای کشور است و این کار باید زمانی آغاز گردد که مورد توافق تمام اقوام و مردم افغانستان باشد.

«عبدالله عبدالله» بیان داشت: نیاز به تذکره های الکترونیک برای همه آشکار است؛ همچنین این مساله نیز مشخص است که از تذکره های کاغذی سو‌ء استفاده هایی صورت گرفته است؛ اما این موضوع به تمام مردم افغانستان تعلق دارد و نباید بخشی از جامعه خود را از این روند بیرون و جدا احساس کنند.

گفتنی است که بحث تذکره های الکترونیک  و درج واژه «افغان» در این تذکره ها یکی از مباحث جنجال برانگیز و چالشی در سال های اخیر در افغانستان بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار