به رخ جهانیان کشیدن شدن پویایی انقلاب باحضور تماشایی مردم در ۲۲ بهمن

امام جمعه پلدختر گفت: حضور تماشایی مردم در ۲۲ بهمن امسال پویایی انقلاب را به رخ جهانیان کشید و نشان از رای قاطع به جمهوری اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام محمد سوری امام جمعه پلدختر در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حادثه‌ای بزرگ و خیره کننده بود که برق آن چشم استکبار را کور کرد و شرکت پرشور و با شکوه مردم پاسخ دندان شکنی به دشمنان و نشانه پای‌بندی آنان به مقام معظم رهبری و نظام بود.

وی افزود: مسئولان نیز باید دقت کنند و قدر این مردم با بصیرت و هوشیار و زمان شناس را بدانند و با مدیریت جهادی به آنان خدمت کنند.

امام جمعه پلدختر از حضور پرشور و دشمن شکن مردم پلدختر که با وجود شرایط سخت در دفاع از انقلاب حماسه دیگری را خلق و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر کرد.

وی به فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: فاطمه زهرا (س) تا پای جان از مقام امامت و ولایت دفاع کرد و خط مشی این بانوی بزرگوار اسلام خط مشی آگاهانه همراه با بصیرت است که به جامعه آگاهی می‌بخشد و ما به عنوان عزاداران فاطمی باید از این مسیر الگو گرفته و از ولایت دفاع کنیم.

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های حضرت زهرا (س) نفی ظلم و ستم است و حیله‌گری، فریب‌کاری، وعده‌های توخالی و مطالب غیر واقع از سیاست‌های حضرت زهرا (س) به دور است که نسبت به خلفای ظالم مشی فاطمی و علوی را در جامعه به وجود آورد.

وی افزود: قطار انقلاب اسلامی همچنان بر ریل امامت و ولایت حرکت می‌کند و برگرفته از انقلاب رسول خدا است که مردم بعد از وی وظیفه خود را به جای نیاوردند و موجب جدایی و تفرقه شدند.

امام جمعه پلدخترگفت: بعد از آن که در حادثه غدیر خم که با امیدواری به آینده دست علوی در دست نبوی بود رسول خدا (ص) حضرت علی (ع) به عنوان، ولی و وصی خود معرفی کردند که اگر مردم پس از این حادثه در قطار امامت و ولایت قرار می‌گرفتند نجات می‌یافتند.

وی افزود: به طور قطع اگر مردم در آن زمان در مسیر ولایت حرکت می‌کردند نجات بشریت و تمام آرمان‌ها و اهداف الهی در غدیر خم خلاصه و محقق می‌شود.

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در خطبه‌های خود به مردم می‌فرمودند که امامت ما مانع از تفرقه و جدایی است و شما فرمایشات حضرت رسول خدا (س) که فرمود: هر فردی که من مولا و سرور اویم علی هم سرور و مولای اوست را فراموش کرده‌اید و بعد از اتمام رسالت پیامبر اگر به سمت امامت علی (ع) و در مسیر ولایت حرکت می‌کردید نجات می‌یافتید، اما متاسفانه عده‌ای منافع و فرصت طلب از این مسیر جدا شدند.

وی اطاعت پذیری و ولایت مداری را اصلی‌ترین شاخصه حرکت در صراط مستقیم دانست و افزود: سیر طبیعی پیروان نبوت مشخص بوده و یکی از شاخصه‌های بسیار مهم در این راه ولایت‌مداری است که الگوی کامل آن حضرت علی (ع) است.

حجت الاسلام سوری تصریح کرد: همه می‌دانیم که، ولی فقیه استمرار و ادامه ولایت امام عصر (عج) است و آیت الله دستغیب اطاعت از امام خمینی (ره) را اطاعت از خداوند دانست و در عصر ما اطاعت از امام خامنه‌ای (مدظله العالی) اطاعت از خدا است.

وی افزود: ولایت‌مداری و ادامه راه و مسیر ولایت بر اساس اعتقادات دینی ما است و ربطی به سلیقه سیاسی ندارد و اهدافی که انقلاب برای ما ترسیم کرده مسیر را مشخص نموده است که در زعامت، ولی امر مسلمین حرکت می‌کنیم.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در کنگره شهدای سیستان و بلوچستان اشاره کرد وافزود: شهدا گنجینه‌های هستند که به عنوان الگو باید راه و اهداف آنان برای جوانان تبیین و ترویج شود گرچه سایر کشور‌ها نظیر این سرمایه را ندارند و افسانه می‌سازند.

وی به فرا رسیدن سوم اسفند سالروز به حکومت رسیدن رضا شاه به کمک دولت استعماری انگلیس اشاره کرد خاطر نشان کرد: سوم اسفند سال ۱۲۲۹ سالروز کودتای انگلیسی است که رضا خان را به روی کار آورد و هدف از آن اسلام زدایی در ایران بود.

حجت الاسلام سوری با بیان این که نباید به دشمن اعتماد کرد خاطر نشان کرد: وقتی انگلیسی‌ها نتوانستند به خواسته‌ها و امیال خود برسند رضاخان را با چمدان‌های طلا به طوری که رضاخان را در یک کشتی و طلا‌ها را در کشتی جداگانه به سمت اتریش بردند و آن‌ها را غارت کردند که عاقبت اعتماد به دشمن همین است.

وی افزود: در زمان حکومت ستمشاهی ستم‌های زیادی از جمله کشف حجاب به ملت ما روا داده شد و آب‌های ما را رضا خان به کشور‌های همسایه سپرد.

انتهای پیام/م

حضور تماشایی مردم در ۲۲ بهمن پویایی انقلاب را به رخ جهانیان کشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.