شیوع گسترده آنفلوانزای فوق حاد در جمعیت طیور افغانستان/ بیماری،بیخ گوش خراسان جنوبی

سرپرست اداره طیور،آبزیان اداره کل دامپزشکی استان گفت:با توجه به مبادلات کالا و محصولات بین خراسان جنوبی و افغانستان،خطر شیوع این بیماری به استان بیش از پیش احساس می شود.

قاسم عجم سرپرست اداره طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:شیوع گسترده آنفلوانزای فوق‌ حاد پرندگان در کشورهای شرقی سبب تلفات سنگین در طیور تخم‌گذار شده که در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای خطر درگیری این بیماری برای صنعت طیور استان وجود دارد.

وی بر رعایت اصول اولیه امنیت زیستی در مرغداری ها تأکید کرد و افزود:هر گونه تلفات غیر عادی در جمعیت طیور صنعتی و بومی باید بلافاصله به دامپزشکی منعکس شود تا نسبت به بررسی و نمونه گیری و آزمایشات لازم،اقدام شود.

قاسم عجم خواستار همکاری همه دستگاه های ذیربط شد و گفت:با توجه به اهمیت موضوع نیاز به همکاری کلیه دستگاه های دولتی و غیر دولتی مرتبط ، بر اساس شرح وظایف سازمانی با کمیته آنفلوانزای فوق حاد پرندگان احساس می شود.

سرپرست اداره طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود:کلیه کالا های مرتبط با دامپزشکی اعم از جوجه یکروزه، تخم مرغ نطفه دار، تخم مرغ خوراکی، انواع خوراک دام و طیور و انواع طیور زنده باید طبق ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای و تحت نظارت و مجوزهای بهداشتی دامپزشکی حمل و جابجا شوند.

انتهای پیام/غ

احساس خطر خراسان جنوبی از شیوع  آنفلوانزای فوق حاد  پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.