صندوق بازنشستگی کشوری در هفته‌ای که گذشت؛

بازنشستگان تهرانی صاحب خانه امید می‌شوند/ رقم «عیدی» بازنشستگان کشوری اعلام شد

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای صندوق بازنشستگی کشوری از چهاردهم تا نوزدهم بهمن ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

بسته خبری صندوق بازنشستگی///ما سیاست سالمندی نیاز داریم/بازنشستگان تهرانی صاحب خانه امید می‌شوند/رقم «عیدی» بازنشستگان کشوری اعلام شدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛صندوق بازنشستگی کشوری در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم. 

بازنشستگان تهرانی صاحب خانه امید می‌شوند

عباس رشیدی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ایجاد خانه امید برای بازنشستگان تهرانی در دستور کار صندوق بازنشستگی قرار دارد و به شرط مهیا شدن فضای مورد نیاز و انجام تعاملات نهایی با شهرداری مجموعه خانه امید بازنشستگان تهرانی در اولین فرصت راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قریب به 300 هزار نفر از بازنشستگان در استان تهران ساکن هستند و با توجه به گستردگی کلانشهر تهران، یک خانه امید به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی نیاز بازنشستگان این استان باشد و صندوق بازنشستگی کشوری برای این افراد برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی خاصی را در نظر گرفته است و به همین منظور رایزنی هایی با شهرداری انجام داده است.

مشکل صندوق بازنشستگی عدم تعادل منابع و مصارف است

جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تحولی بزرگ در راه است و قرار است تغییر ماهیت بدهیم، چرا که یکی از مشکلات صندوق بازنشستگی عدم تعادل منابع و مصارف است.

وی خطاب به بازنشستگان، افزود: شما بازنشستگان نشان دادید که نشاط و ورزش سن و سال نمی‌شناسد. تنها اراده و همت می‌خواهد و با الهام از فرمایشات جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)،ورزش برای جوان امری لازم و برای پیشکسوتان و افراد مسن امری واجب است.

ما سیاست سالمندی نیاز داریم

علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: ما سياست سالمندی نياز داريم و صندوق‌های ما صندوق كار پردازی بود، اما ما به صندوق كارپردازی نياز نداريم، ادامه داد:ما سالمند و بازنشسته سالم نياز داريم،ما بايد سالمندی را فرصت بدانيم.سالمندی نبايد با ناتوانی همراه باشد.

ربیعی گفت: خیلی وقت‌ها بیماری را با عارضه اشتباه می‌گیریم و نسخه بد می پیچیم، خیلی وقت‌ها مهمان که می آید، آشغال‌ها را زیر فرش قایم می‌کنیم، در جامعه هم بعضی از مشکلات را می‌گذاریم جایی که نبینیم و صورت مسئله را پاک می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر شما از من سوال کنید وضع خوب است در پاسخ می‌گویم خیر اگر بپرسید زندگی خوبی دارید می‌گویم نه،اما اگر بپرسید بازنشستگان را درک می‌کنید می‌گویم بله و مشکلات مردم را می‌بینم و از آنجایی که خودم کارگری کردم مردم را درک می‌کنم.

رقم «عیدی» بازنشستگان کشوری اعلام شد

جوانحسین بخشی زاده مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: در آخرین جلسه هیات وزیران، درباره میزان عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت تصمیم گیری شده که براین اساس، میزان پرداخت پاداش آخر سال ۱۳۹۶ یا عیدی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال (۸۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان) تعیین شده است.

وی تاکید کرد: قرار است عیدی بازنشستگان تحت پوشش، همراه با حقوق بهمن ماه به حساب بازنشستگان تحت پوشش واریز شود، بنابراین هر زمان حقوق بهمن ماه پرداخت شد، عیدی بازنشستگان نیز پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی بازنشسته
۱۸:۱۸ ۱۲ دی ۱۳۹۷
از عناصر بازنشسته آموزش و پرورش هستم. 63 ساله با حقوق دریافتی به مبلغ «دو میلیون و هشتصد و بیست هزار و هفتصد و پنجاه و هشت تومان» که پس از کسر اقساط ماهیانه، تنها مبلغ «پانصد و هفتاد و هفت هزار و هفتصد و سی و چهار تومان و پنج ریال» خالص دریافتی من می.باشد. اقساط ذکر شده، ناشی از قروض مرتبط با پیگیری و درمان بیماری.های مذکور در ذیل مکتوب حاضر و خریدهای نسیه مایحتاج مصرفی ماهیانه، هزینه کنترل و آزمایش PT مرتبط با انجام عمل قلب باز از نوع بنتال(Bental) و ابتلا به رماتیسم مفاصل و درمانده بودن در تأمین هزینه پیگیری آزمایش.های مکرر PT و تهیه دارو(بالاخص، دو نوع قرص وارفارین 5 mg و فروزماید 40 mg، که در صورت موجود بودن در داروخانه، فقط 10 عدد از هرکدام را ارائه می.نمایند.) و کنترل و درمان بیماری رماتیسم، که با ارسال متون حاوی ناله.هایم، دولت فخیمه را به لحاظ درماندگی موسوعه خودم، مطلع نموده.ام. امالحوادث.الواقعه، اینکه هنوز که چهارشنبه شب 97.10.12 و ساعت 18:17 دقیقه است، «بسته حمایتی نقدی» دی.ماه 97 مرا به حساب حقوقم واریز ننموده.اند! که البته قرار بود روز دوشنبه 97.10.12 به حساب حقوق واریز نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۲ دی ۱۳۹۷
خدا کنه زودتر واریز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
خیلی میدن به بازنشسته میداند چکار بکند این عید را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
خیلی عالیه خدا رو شکر بازنشستگان هم صاحب خانه میشوند
آخرین اخبار