ربیعی مطرح کرد؛

ما سیاست سالمندی نیاز داریم/ پرداخت ٥٠ هزار میلیارد تومان از بدهی های صندوق بازنشستگی و لشگری و کشوری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:قرار شد ٥٠ هزار میلیارد تومان از بدهی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و صندوق‌های لشگری و کشوری پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ورزش بازنشستگان استان تهران اظهار کرد: خیلی وقت‌ها بیماری را با عارضه اشتباه می‌گیریم و نسخه بد می پیچیم، خیلی وقت‌ها مهمان که می آید، آشغال‌ها را زیر فرش قایم می‌کنیم، در جامعه هم بعضی از مشکلات را می‌گذاریم جایی که نبینیم و صورت مسئله را پاک می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر شما از من سوال کنید وضع خوب است در پاسخ می‌گویم خیر اگر بپرسید زندگی خوبی دارید می‌گویم نه ولی اگر بپرسید بازنشستگان را درک می‌کنید می‌گویم بله و مشکلات مردم را می‌بینم و از آنجایی که خودم کارگری کردم مردم را درک می‌کنم.

ربیعی گفت: ما در قبال معلولان چه وظایفی داریم و چگونه می‌توانیم زندگی این افراد را متحول کنیم.

وی بیان کرد: وقتی می‌بینیم کارگری که چند ماه حقوق نگرفته و مسائل این چنینی دارد باید کاری کنیم. ما باید در راستای فقرزدایی قدم برداریم.

ربیعی گفت: در سال گذشته ٣/٢ درصد حقوق کارگران را افزایش دادیم بیش از یک دهک که حقوق ١٥٠ هزار تومانی را داشتند را با افزایش به ٦٠٠ هزار تومان رساندیم.

وی با بیان اینکه ما سياست سالمندی نياز داريم، صندوق های ما صندوق كار پردازی بود ولی ما به صندوق كارپردازی نياز نداريم، ادامه داد:ما سالمند و بازنشسته سالم نياز داريم،ما بايد سالمندی را فرصت بدانيم.سالمندی نبايد با ناتوانی همراه باشد.

ربیعی گفت: سفر سالمندی باید گسترش یابد و در سیاست‌های ما به این موضوع توجه شده است.

وزیر کار بیان کرد: من معتقدم اگر رابطه بین نسل‌ها را حفظ کنیم ، خانواده‌ها نقش خود را پیدا می‌کنند.

ربیعی با بیان اینکه حدود ٦٧ درصد بین افزایش حقوق مستمری بگیر و تورم فاصله افتاد، ادامه داد:در این سال‌ها قدرت خرید ٦٧ درصد کاهش یافته بود. در سال‌هایی که بنده مسئولیت را قبول کردم سعی کردیم حقوق مستمری بگیران بیش از تورم رشد و افزایش یابد.

وزیر کاربیان کرد: ٥ دهه سیاست‌های غلط در صندوق بازنشستگی اجرا شده است و توان صندوق‌ها را گرفته است.

وی افزود: ما ٢ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان آوردیم و امسال هم ٣ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان  برای ترمیم صندوق ها می‌آوریم، و باید با این برنامه‌ها قدرت خرید مردم را بالا ببریم.

ربیعی گفت: قرار شد ٥٠ هزار میلیارد تومان از بدهی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و صندوق‌های لشگری و کشوری پرداخت شود.


انتهای پیام/

 صحبت های مهم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ورزش بازنشستگان استان تهران در تاریخ 15 بهمن ماه

 

برچسب ها: وزارت کار ، بازنشسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار