معاون رئیس جمهور خبر داد؛

معرفی ظرفیت‌های داخلی مهم‌ترین اولویت توسعه گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای توسعه صنعت گردشگری باید توجه به ایرانگری را در اولویت کار قرار دهیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به اهمیت توجه به صنعت گردشگری گفت: صنعت گردشگری امروزه رتبه سوم اقتصاد جهان را پیدا کرده، اما کشور ما با وجود  بنا‌های تاریخی وجاذبه‌های طبیعی فراوان جایگاه خوبی دراین حوزه ندارد.

علی اصغر مونسان بابیان اینکه نزدیک به ۹ میلیون ایرانی برای گردش به خارج از کشور می‌روند افزود: مطمئن هستیم خیلی از ایرانی‌ها از داشته‌های کشور بی اطلاع اند و ما در تلاش هستیم که موضوع ایرانگردی را برای ارتقاء جایگاه گردشگری توسعه دهیم.

معاون رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد؛ تا سال ۱۴۰۴ با کمک همه‌ی ارگان‌ها به ۲۰ میلیون گردشگر، یعنی چهاربرابر وضعیت کنونی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در دنیا از هر ۱۱ شغل یک شغل مرتبط به گردشگری است ،گفت: در صنعت گردشگری می توان با ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد کرد درحالی که درسایر بخش‌های اقتصادی این عدد ۸ تا ۱۰ برابر می‌شود.

انتهای پیام/ص

افزایش ۴ برابری جذب گردشگر تا سال ۱۴۰۴

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.