بازدید معاون رئیس جمهور از بافت تاریخی شهر جهانی یزد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور امروز 6 شهریور 96 در سفرش به استان یزد از بافت جهانی و برخی از آثار تاریخی این شهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عصر امروز  علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از بافت تاریخی شهر یزد بازدید و بر صیانت و حفاظت از آثار فرهنگی‌تاریخی در کشور تأکید کرد.

در جریان این بازدید محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری کشور، اطلاعاتی را در اختیار معاون رئیس‌جمهور قرار داد.

در این بازدید که سید محمد رضا سید حسینی معاون امور عمرانی استانداری یزد ، فاطمه دانش‌ یزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد، سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند، دکتر مونسان از آب انبار چهارسوق، مسجد جامع کبیر، مهد قرآن رضویه، محله فهادان و خانه‌های تاریخی یزد بازدید کرد.

گفتنی است: بافت تاریخی یزد که امسال در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت ۱۹۵ هکتار عرصه و ۷۵۰ هکتار حریم دارد و تنها بافت زنده و پویا در کشور می باشد که کالبد خشتی این بافت حفظ شده است و زندگی اجتماعی در آن جریان دارد.

انتهای پیام/ ی

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور دربافت تاریخی یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار