با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی

استاندار یزد در نشست شورای اداری /ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، یک فرصت خوب برای توسعه گردشگری در استان و کشور

استاندار یزد گفت:باتوجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد با کمک مسئولان استانی و کشوری زمینه معرفی هر چه بیشتر یزد به جهانیان را فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید محمد میرمحمدی استانداریزد ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را یک فرصت بسیار خوب برای توسعه گردشگری در استان و کشور دانست و گفت: لازم است که تمام نیازهایی که برای این موضوع در استان یزد وجود دارد انجام شود و با کمک مسئولان استانی و کشوری زمینه معرفی هر چه بیشتر یزد به جهانیان را فراهم می‌کنیم.

استاندار یزد با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۹۰۰ گردشگر خارجی به یزد سفر کردندافزود: درآمد یزد از حضور گردشگران خارجی به ۳۶ میلیون دلار رسید.

 میرمحمدی در نشست شورای اداری استان یزد که امروز 6 شهریورماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشوربرگزار شد با اشاره به اینکه ستاد استانی مدیریت راهبردی شهر یزد در شورای تامین استان به تصویب رسید اظهار داشت: به این وسیله همه دستگاه‌ها و نهادها همکاری مجدانه در ارتباط با ملزومات ثبت جهانی بافت تاریخی انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: 10 کارگروه در ذیل ستاد مدیریت راهبری بافت جهانی و شهر یزد ایجاد شده که هر یک از این کارگروه‌ها اقدامات خاص خودشان که تدوین شده اجرایی می‌کنند.

استاندار یزد افزود: سال گذشته 113 هزار و 900 گردشگر خارجی به استان یزد سفر کردند که درآمد حاصل از حضور این گردشگران در استان یزد 36 میلیون دلار بوده است.

میرمحمدی تعداد راهنمایان فعال گردشگری در استان یزد را 374 نفر دانست و گفت: در مجموع تمام شاخص‌های گردشگری استان یزد از سال 92 تا 95 با رشد همراه بوده و زمینه توسعه گردشگری در این استان به صورت چشم‌گیری فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای استان یزد در بحث گردشگری، ایجاد اماکن بومگردی در استان است، خاطرنشان کرد: در سال‌های 92 و 93 هیچ مرکز بوم‌گردی در استان ایجاد نشده بود ولی در سال 94 تعداد 10 مورد از این اقامت‌گاه‌ها در یزد به وجود آمد.

استاندار یزد تصریح کرد: در سال گذشته تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی که در استان به بهره‌برداری رسید رشد چشم‌گیری نسبت به سال 94 داشت و بیش از 50 اقامتگاه در یزد افتتاح شد.

انتهای پیام/ی

ثبت جهانی بافت تاریخی یزد یک فرصت خوب برای توسعه گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار