صدور ۱۸۹ پروانه بهره‌برداری معدنی در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تا به امروز ۱۸۹ پروانه بهره‌برداری معدنی در استان اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: تا به امروز ۱۸۹ پروانه بهره‌برداری معدنی در استان اردبیل صادر شده است که به دلیل رکود در بحث ساختمانی و عمرانی اکنون فقط 70 معدن به صورت فعال در استان مشغول به کار هستند.

وی افزود: عملیات اجرایی و مطالعات اکتشافی 4 پهنه معدنی استان اردبیل به سرمایه‌گذاران تحویل داده شده است و نتایج حفاری دراین معادن سال آینده مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: طرح‌ها‌ی این ۴ منطقه از مرحله مقدماتی خارج شده و در مرحله تفصیلی قرار دارند و حفاری‌ها در سه نقطه انجام می‌گیرد و برای ادامه فعالیت در منطقه نیرزرج آباد عملیات اجرایی آن به سرمایه‌گذار جدید تحویل داده خواهد شد.

عاملی تشریح کرد: منطقه قزل اوزن خلخال، مشگین شهر، باغرو داغ و نیرزرج آباد ۴ نقطه دارای پتانسیل برای بحث معادن فلزی شناسایی شدند و معادن فلزی نیز دارای ارزش زیادی هستند و هم چنین به لحاظ بهره‌برداری معدن و هم صنایع فرآوری معدنی دارای ارزش اقتصادی و میزان اشتغالزایی بالایی هستند.

وی بیان کرد: بخش معدن حدود 2 دهم درصد در اقتصاد استان اردبیل تاثیر دارد و عمده معادن استان اردبیل مربوط به مصالح ساختمانی است و ارزش اقتصادی در بحث صادرات، فرآوری و رشد اقتصادی ندارد به همین دلیل توسعه بخش معدن را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ح

نتایج حفاری در پهنه‌های معدنی اردبیل سال آینده مشخص می شود

 

برچسب ها: معدن ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.