اردبیل؛

افزایش 8 درصدی تقاضای سرمایه‌گذاری در اردبیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون 8 درصد تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در استان اردبیل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی،  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در شرایط اقتصادی حاکم در جامعه فعالان عرصه صنعت و تولید چراغ توسعه کشور را روشن نگه داشته و چرخ‌های اقتصادی جامعه را به خوبی به حرکت درآورده‌اند.

وی گفت: آمار و ارقام‌ها نشان می‌دهد که ما در بخش صنعت و معدن با حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری‌های کلان حرکت کردیم تا توسعه صنعتی در این استان اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون به میزان 8 درصد نسبت به دوره‌های قبل تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن در استان اردبیل افزایش پیدا کرده است، افزود: فرهنگ صنعتی‌ شدن با انگیزه مضاعف رونق پیدا کرده که باید این حوزه مورد حمایت و صیانت بیشتر قرار گیرد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه 984 طرح صنعتی در استان اردبیل مجوز بهره‌برداری گرفتند، بیان کرد: با پایش انجام شده به این نتیجه رسیدیم از سال 92 تاکنون 300 طرح به بهره‌برداری رسیده که یک سوم طرح‌های فعال در استان اردبیل در چند سال اخیر تکمیل شده است که از این حرکت نشان به سمت تولید صنعتی بیشتر است.

عاملی با بیان اینکه سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید و با پرداخت رونق تولید واحدهای صنعتی احیا شده است گفت: از بین 369 طرح معرفی شده به بانک‌ها 133 طرح تسهیلات به ارزش 143 میلیارد تومان دریافت کردند.

وی به نتایج این اقدام اشاره کرد و گفت: اشتغال جدید برای 350 نفر تثبیت اشتغال 3 هزار و 400 نفر، احیای 27 واحد راکد و جان گرفتن 61 واحد تولیدی و صنعتی در آستانه رکود از نتایج این پرداخت تسهیلات بوده است.

عاملی به فعالیت‌های حوزه معدن اشاره کرد و گفت: 35 درصد پروانه بهره‌برداری در بخش معدن انجام شده و یک چهارم معادن استان اردبیل در چند سال اخیر به بهره‌برداری رسیدند.

وی از حضور 18 گواهی کشف معدن در سال گذشته خبر داد و افزود: در چهار پهنه معدنی استان اردبیل به نقاط امیدبخشی دست پیدا کردیم که امیدواریم در آینده نزدیک به معادن مناسبی در این پهنه‌ها دست پیدا کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در حوزه تجارت خارجی در چهار سال اخیر با روند رشد صادرات روبه‌رو هستیم به طوری که در سه ماهه امسال 10 درصد افزایش صادرات اتفاق افتاده که امیدواریم این وضعیت ارتقا یابد.

عاملی تصریح کرد: در حوزه واردات اغلب واردات استان ماشین‌آلات صنعتی و مواداولیه است که این خود نشان از تقویت و توسعه تولید است.

وی در پایان سخنان خود از همه مدیران دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها خواست تا آیین‌نامه قوانین و بخشنامه‌ها را در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به نحو فعالان  اقتصادی و صنعتی تسهیل کنند.

 

انتهای پیام/ح

افزایش تقاضای سرمایه گذاری در بخش صنعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.