روحانیت و ائمه جمعه عموماً مردمی هستند

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: روحانیت و ائمه جمعه عموماً مردمی هستند و نیازی به فاصله انداختن با نرده ندارند اما تروریست‌ها از اوایل انقلاب باعث این امر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،  آیت‌الله محسن حیدری، امام‌جمعه موقت اهواز اظهار کرد: اساس وجود نرده‌ها درصفوف نماز جمعه شرایط اضطراری و تروریستی بوده وگرنه وجود حائل میان مردم و مسؤولان معنایی ندارد اما ازآنجاکه نماز جمعه تا به امروز تلفات زیادی ازجمله شهدای محراب داده است به همین جهت ترتیبی اتخاذشده که تروریست‌ها نتوانند به اهداف شان برسند.

وی بیان داشت: این نرده‌ها در راستای حفاظت پیش‌بینی‌شده و بعضی شهرها ضرورتی برای تدابیر امنیتی این‌چنینی در ایام عادی ندیده‌اند و این حفاظ‌ها را برداشته‌اند و باید توجه کنیم نصب این نرده‌ها یک امر تحمیلی به ائمه جمعه است وگرنه روحانیت و ائمه جمعه عموماً مردمی هستند و نیازی به این فاصله انداختن ندارند اما تروریست‌ها از اوایل انقلاب باعث این امر شده‌اند.

امام‌جمعه موقت اهواز افزود: درصورتی‌که مسؤولان امنیتی در اهواز تشخیص بدهند، قطعاً این نرده‌ها در مصلی اهواز نیز برداشته خواهند شد.

آیت‌الله حیدری درباره شرکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن نیز گفت: انقلاب اسلامی ما دو ویژگی اصلی دارد که یکی اسلامیت و یکی جمهوریت است که اسلامیت آن با قانون اساسی، ولایت‌فقیه، احکام شرعی و سبک زندگی اسلامی تجلی پیدا می‌کند و جمهوریت آن با همین حضور مردم درصحنه‌هایی مانند راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات و هر جا که حضور مردم مؤثر است محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ما از همان روز اول مردمی بوده و مردمی مانده و خواهد ماند که این جنبه مردمی بودن تحقق پیدا نمی‌کند مگر با حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی 22 بهمن و هر 22 بهمنی نقطه عطفی در جریان انقلاب به‌حساب می‌آید که همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند.

امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به تقارن دهه فجر و ایام فاطمیه بیان کرد: نکته دیگری که در دهه فجر امسال و یکی 2 سال آینده است تقارن آن با ایام فاطمیه است که ما معتقدیم هیچ منافاتی بین این دو مناسبت وجود ندارد و برعکس یک هماهنگی و ارتباط عمیق متقابل وجود دارد زیرا انقلاب اسلامی ما بزرگ‌ترین خدمت را به اهل‌بیت (ع) کرده است و به برکت انقلاب توجه اهل‌بیت (ع) و ایام فاطمیه بیشتر شد.

وی افزود: قبل از انقلاب بسیاری از مردم از فرارسیدن ایام فاطمیه اطلاع نداشتند ولی به برکت انقلاب اسلامی، شاهد برگزاری مراسمات میلیونی در ایام فاطمیه هستیم.

انتهای پیام/م

وجود حائل میان مردم و مسؤولان معنایی ندارد

برچسب ها: نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.