تلویزیون در سوگ بانوی دو عالم

شبکه های سیما همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه های مختلفی را برای بینندگان تدارک دیده اند.

تلویزیون در سوگ بانوی دو عالمبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ شبکه های سیما همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  برنامه های مختلفی را برای بینندگان تدارک دیده اند.

به همین مناسبت شبکه های سیما متناسب با این ایام و براساس ماموریت خود در ویژه برنامه ها و تولیدات روزانه خود به بررسی ابعاد مختلف شخصیت و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، می پردازند. همچنین پخش مرثیه خوانی، ارتباط با عتبات عالیات، سخنرانی و ... از دیگر برنامه های دهه فاطمیه (س) است.

*** شبکه یک سیما با برنامه «روز خدا» به موضوع زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها می پردازد.

در این برنامه که ساعت 19:30 پخش می شود، دکتر فهیمه فرهمند پور با دکترای تاریخ تشیع و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران حضور دارد و درباره صفات اخلاقی حضرت زهرا سلام الله علیها صحبت می کنند.

گفت و گو درباره ولادت حضرت فاطمه‏ علیها السلام، فلسفه نام های آن حضرت، ازدواج حضرت زهرا علیها السلام، فدک، تولاى حضرت زهرا علیها السلام و شهادت حضرت زهرا علیها السلام محور سخنان فرهمند پویا با ندا ملکی مجری این برنامه است.

برنامه «روز خدا» کاری از گروه معارف شبکه یک سیماست که به تهیه کنندگی یونس قاسمی و مجید نادری در مناسبت های مذهبی تهیه و پخش می شود.

*** شبکه دو سیما برنامه های «کوی محبت» و «ذکر عاشورائیان» و همچنین مستند «مادرانه» را برای شب و روز شهادت بانوی دو عالم تدارک دیده است.

برنامه «کوی محبت» با تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی که امشب، سه شنبه 10 بهمن ماه در دو قسمت پخش می شود، در ساعت 19:15 از حرم حضرت معصومه (س) با حضور حجت الاسلام و المسلین حسینی قمی، و در ساعت 23:30 از حرم حضرت زینب (س) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده مقام معظم رهبری در سوریه روی آنتن می رود . همچنین این برنامه چهارشنبه 11 بهمن از ساعت 12:15 از حرم حضرت معصومه (س) با حضور حجت الاسلام و المسلین حسینی قمی تقدیم مخاطبان می شود.

«ذکر عاشورائیان» عنوان ویژه برنامه دیگری است که به پوشش مرثیه خوانی حاج محمود کریمی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) می پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی سعید پورفرج امشب ساعت 20:15، 22:15 و 23:15 و چهارشنبه ساعت 7 و 9:15 روانه آنتن می شود.

همچنین مستند «مادرانه» که شامل گفت و گویی اختصاصی با مادران آسمانی شهداست، به سراغ یکی از مهمترین منابع تورق زندگی و رزمندگی شهدا یعنی مادران شهیدان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس رفته که نامشان به عنوان اسطوره های صبر و عاشقی در تاریخ این سرزمین حک شده است.

مستند «مادرانه» به کارگردانی سید احمد معصومی نژاد سه شنبه 10 بهمن ماه ساعت 21 روانه آنتن می شود. بازپخش این برنامه چهارشنبه ساعت 6:30 خواهد بود.

*** در شب شهادت حضرت زهرا (س) شبکه چهار سیما نیز با برنامه «از شرابه های روسری مادرم» با اجرای مسعود فروتن از ساعت 23 با بینندگان همراهی می کند.

شاعران سرشناس حوزه شعر سپید، غزل و ترانه در رسای حضرت زهرا (س) در این برنامه به شعرخوانی می پردازند.

این برنامه امشب با حضور سید حسین متولیان شاعر که در استودیو برنامه حضور دارد و در ارتباط تلفنی با سید محمد امین جعفری حسینی، محمد مهدی سیار، ایوب پرند آور و هادی جانفدا به شعر خوانی آیینی می پردازند.

همچنین در فواصل برنامه کتاب «کشتی پهلو گرفته» اثر سید مهدی شجاعی را که با زبان ادبی و داستانی به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) روایت می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار