سیما در سوگ شهادت بانوی دو عالم

شبکه های سیما در سوگ شهادت بانوی دو عالم؛ حضرت فاطمه زهرا (س) ویژه برنامه هایی تدارک دیده اند.

سیما در سوگ شهادت بانوی دو عالمبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه های سیما در سوگ شهادت بانوی دو عالم؛ حضرت فاطمه زهرا (س) ویژه برنامه هایی تدارک دیده اند. پخش مداحی، مرثیه خوانی، سخنرانی ویژه این ایام و نمایش آثار سینمایی و مستندهای متعددی از جمله ویژه برنامه های شبکه هاست که روی آنتن می رود.


شبکه یک سیما

 به مناسبت ایام فاطمیه برنامه «سخنرانی مذهبی» به تهیه‌کنندگی محسن رفیعی از شهر مقدس قم با سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی از شبکه یک پخش می شود.
 
پخش مرثیه سرایی مهدی میرداماد در جمع عزاداران حضرت فاطمه سلام الله علیها در قم از دیگر بخش های برنامه «سخنرانی مذهبی» است که  از سه‌شنبه تا جمعه هر روز حدود ساعت 8 تا 9 صبح از شبکه یک پخش می شود.

 ویژه برنامه «روز خدا» به تهیه کنندگی مجید نادری و یونس قاسمی نیز از دیگر برنامه های شبکه یک است که از سه شنبه تا جمعه با موضوع زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها پخش می شود.
 
در این برنامه که در دو بخش عصر و شبانگاهی و ساعت 17:30 و 20 پخش می شود، کارشناسان مذهبی حضور دارند و درباره شخصیت، زندگی و شهادت دختر پیامبر اکرم (ص) صحبت می کنند.
 
در برنامه سه شنبه و چهارشنبه «روز خدا» که با اجرای هادی صلح جو تقدیم بینندگان می شود، دکتر محمد دزفولی حضور دارد و درباره موضوع برنامه صحبت می کند.

برنامه تلویزیونی «پیاده آمده‌ایم» در ایام شهادت جانسوز بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) چهارشنبه و پنجشنبه 11 و 12 اسفند با برنامه ای ویژه از شبکه یک پخش می شود.

برنامه «پیاده آمده‌ایم» با حضور سه کارشناس برجسته مسائل دینی و خانوادگی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، حجت‌الاسلام شهاب مرادی و حجت‌الاسلام علی سرلک به صورت زنده از استودیو عصر مجاور حرم مطهر امام حسین(ع) چهارشنبه شب 11 اسفند بعد از مجموعه تلویزیونی «پرستاران»، حدود ساعت 23 و پنجشنبه شب 12 اسفند حدود ساعت 24 به صورت زنده از کربلای معلی پخش می شود.


شبکه دو سیما

ویژه برنامه «تن های تنها» به تهیه کنندگی اصغر مهدی ابهری کاری است و از گروه کودک و نوجوان با حضور کارشناسانی چون شیدا نیکوروین و زهره عباسی و با اجرای محسن قره شیخلو و فاطمه السادات متولیان، روایت وحید کاظمی و قصه خوانی نجم الدین شریعتی پیرامون زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) اطلاعات ارزنده ای را به قشر مخاطب این برنامه یعنی گروه سنی نوجوان تقدیم می کند.

این برنامه مناسبتی که با تدارک آیتم‌های مختلف و پخش نماهنگ‌های مرتبط می‌کوشد مخاطبان خود را با مفاهیم عمیق معرفتی آشنا کند؛ چهارشنبه و پنج شنبه ساعت 19 روانه آنتن خواهد شد.

همچنین برنامه «کوی محبت» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی با نگاهی به حیات طیبه حضرت فاطمه (س) در شب شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام؛ چهارشنبه ساعت 19:30 و پنج شنبه در دو نوبت؛ ساعت 12:30 و 19:30 از مشهد و نجف اشرف پخش خواهد شد. همچنین این برنامه طبق روال همیشه جمعه ساعت 17:30 همراه مخاطبان خود است. 

سخنرانی‌ها و مرثیه‌خوانی‌های ویژه عزاداری بانوی دو عالم؛ حضرت فاطمه مرضیه (س) از جمله مداحی های حاج محمود کریمی و سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 10:30 و سخنرانی دکتر قنبری چهارشنبه ساعت 23:30 از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام است.

برنامه «مداحان نوجوان» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی، به همت هیات رزمندگان و تهیه کنندگی مسعود پورفرج که گزارشی از معرفی مداحان برگزیده نوجوان در یازدهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی کشور است، پنجشنبه ساعت 17:30 از این شبکه به روی آنتن خواهد رفت.

همچنین برنامه «بی مرز با حجاب» پنجشنبه و جمعه ساعت 23 و «از لاک جیغ تا خدا» پنجشنبه و جمعه ساعت 17 پخش خواهد شد.

نمایش فیلم های سینمایی و مستند با مضامین ویژه، از دیگر برنامه هایی است که شبکه دو سیما در ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) برای بینندگان آماده پخش کرده است که از این میان می توان به سینمایی «بزم آخر» چهارشنبه ساعت 21 و «در جستجوی آرامش» پنجشبه ساعت 23:30 و  مستندهای «من میترا نیستم» پنجشنبه ساعت 11، «نبرد پالمیرا» پنجشنبه ساعت 21 و «اثر انگشت» جمعه ساعت 10:30 اشاره کرد.

 
شبکه سه سیما

* برنامه «مصباح» که کاری است از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه به تهیه‌کنندگی هادی آشتیانی در 2 قسمت 60 دقیقه‌ای با موضوع آموزه هایی از سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) چهارشنبه 11 و پنجشنبه 12 اسفند به روی آنتن می رود.

محوریت بحث دفاع از ولایت مهمترین شاخصه حیات حضرت زهرا (س) بعد از پیامبر است. کارشناس برنامه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری و مجری برنامه حسن سلطانی است. پخش وله ها و آیتم های ویژه این ایام در لا به لای برنامه از دیگر بخش‌های برنامه است.

* پخش «سخنرانی‌های مذهبی» در ساعات 6 بامداد، 16 و همچنین پخش سخنرانی مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا (سلام‌الله‌علیها) که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می گردد.

این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی هادی آشتیانی و محمد حجتی است.

 «دیوان عاشقی» عنوان برنامه ای است که به بررسی زندگی شهدای مدافع حرم می پردازد. این برنامه در 2 قسمت 30 دقیقه ای روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 15:20  به روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

در قسمت اول این برنامه، زندگی شهید اسماعیل خانزاده و در قسمت دوم زندگی شهید رحیم کابلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما به تهیه کنندگی اکبر پیش بین است.

* پخش زنده «مراسم قرائت خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)» که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌گردد، در روز شهادت حضرت زهرا (س) ساعت 11:45 روی آنتن خواهد رفت.

برنامه «اشک دریا» که کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد است، به پخش کلیپ مداحی و نماهنگ می پردازد و هر روز به صورت میان برنامه پخش خواهد شد.

برنامه «سمت خدا» با حضور کارشناسانی مذهبی و اجرای نجم الدین شریعتی به صورت زنده روی آنتن شبکه سه می رود که در این ایام به موضوعات مربوط به حضرت زهرا (س) خواهد پرداخت.
 
روز چهارشنبه 11 اسفند حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری به موضوع عهد با حضرت زهرا (س) و روز پنجشنبه 12 اسفند حجت الاسلام و المسلمین انصاریان به فضائل حضرت زهرا (س) خواهند پرداخت.

برنامه «سمت خدا» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی عبدالمجید رکنی است که هر روز ساعت 13 پخش می شود.

برنامه «مداحی» که کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد است، مراسم عزاداری ایام فاطمیه هیئت ثارالله زنجان با مداحی حاج مهدی رسولی را به تصویر می کشد.

شبکه پنج سیما

«سلام آسمان» عنوان مستندی است که در شب شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه الزهرا (س)  چهارشنبه 11 اسفندماه ساعت 21:30 از شبکه پنج پخش می شود.
 
«بهشت بی نشان» نیز عنوان میان برنامه ترکیبی کوتاه با محتوای مداحی، نماهنگ، کلام رهبری و... به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که در شب و روز شهادت از شبکه پنج پخش می شود.
 
شبکه قرآن و معارف سیما

برنامه «باران» ویژه شهادت حضرت زهرا (س) از چهارشنبه 11 اسفند از ساعت 20 الی 21:30 به مدت سه شب به صورت زنده پخش می‌شود. کارشناسان این برنامه‌ها حجج اسلام و المسلمین علاءالدینی، میرلوحی و موسوی هوایی خواهند بود .

در روز شهادت نیز از ساعت 7:30 صبح برنامه «طریقت» به مدت 30 دقیقه روی آنتن می رود.
 
همچنین از ساعت 9 صبح ویژه برنامه روز شهادت با عنوان «چشمه سار هدایت» از استودیو غدیر و با حضور میهمانانی همچون حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر و سرکار خانم دکتر روح افزا میهمان خانه های عزاداران فاطمی خواهد بود.

همچنین تلاوت قرآن و شعرخوانی با حضور قاریان و شاعران مطرح و معرفی کتاب از دیگر بخش های این ویژه برنامه خواهد بود.

 چهارشنبه 11 اسفند و پنج شنبه 12 اسفند ساعت 20 سخنرانی حجت الاسلام عالی و حجت الاسلام رفیعی به روی آنتن می رود .

گفتنی است؛ برنامه تلویزیونی «حنانه» چهارشنبه و پنجشنبه این هفته ساعت 19:30 روی آنتن شبکه افق می رود و تکرار آن هم برای پخش در ساعت های 4:30 و 11 روز بعد در نظر گرفته شده است.
 
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار