پیام تسلیت رئیس مجلس ایران به پارلمان و سنای افغانستان

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای به روسای پارلمان و مجلس سنای افغانستان، جان باختن تعدادی از مردم این کشور در حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت رئیس مجلس ایران به پارلمان و سنای افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای به روسای پارلمان و مجلس سنای افغانستان، جان باختن تعدادی از مردم این کشور در حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

علی لاریجانی در این پیام ها این حادثه تروریستی را محکوم و مراتب همدردی و تسلیت خود را با دولت، ملت و نمایندگان مجالس افغانستان اعلام کرد.

متن پیام لاریجانی به رئیس ولسی جرگه/ پارلمان جمهوری اسلامی افغانستان به شرح زیر است: 

«جناب آقای عبدالرئوف ابراهیمی
رییس محترم ولسی جرگه جمهوری اسلامی افغانستان
سلام علیکم
خبر وقوع حادثه انفجار تروریستی در شهر کابل و شهادت و مجروح شدن جمع زیادی از مردم بی‌گناه و مسلمان افغانستان، موجب تأثر و تأسف فراوان اینجانب گردید.
ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، مراتب تسلیت و همدردی خود را به جنابعالی، نمایندگان مردم، دولت و ملت کشور مسلمان و برادر افغانستان به ویژه خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده ابراز می‌دارم.
از خداوند متعال برای شهدای این واقعه تروریستی رحمت و مغفرت، برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده‌های مصیب دیده صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.
مایلم به حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت کشور همسایه و برادر جمهوری اسلامی افغانستان در مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت و آرامش پایدار تأکید نمایم.»

متن پیام رییس مجلس شورای اسلامی ایران به رئیس مشرانو جرگه/ سنای جمهوری اسلامی افغانستان به شرح زیر است:

«جناب آقای فضل هادی مسلم یار
رییس محترم مشرانو جرگه شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان
سلام علیکم؛
با نهایت تأسف و تأثر از شهادت جمع زیادی از مردم بی‌گناه در حادثه تروریستی انفجار در شهر کابل مطلع شدم.
اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام پلید تروریستی، مراتب همدردی و تسلیت خود را به جنابعالی، نمایندگان محترم پارلمان، دولت و ملت کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی افغانستان و خانواده‌های داغدار ابراز می‌دارم.
از خداوند متعال رحمت و غفران الهی برای شهدای این اقدام تروریستی، صبر و شکیبایی برای بازماندگان و شفای عاجل مصدومین را خواستارم.
بی‌تردید؛ اینگونه حملات تروریستی بار دیگر خطر و تهدید تروریزم را بر امنیت ملت‌ها یادآور می‌نماید. جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده هرگونه همکاری در مبارزه قاطع با این پدیده شوم می‌باشد و امیدوارم با همکاری تمامی کشورها شاهد نابودی کامل گروه‌های تروریستی تکفیری و برقراری صلح و امنیت در جهان اسلام باشیم.»

سخنگوی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان در آخرین گزارش خود تعداد قربانیان حمله انتحاری ظهر شنبه هفتم دلو/ بهمن ماه در کابل را 95 کشته و 158 زخمی اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار