ناصریار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقدامات جامعه جهانی برای صلح افغانستان تشریفاتی نباشد/ برگزاری انتخابات پارلمانی بستگی به اوضاع امنیتی دارد

نماینده پارلمان افغانستان گفت: کشورهای منطقه و دنیا باید برای صلح افغانستان صادقانه همکاری کنند.

جامعه جهانی صادقانه برای صلح افغانستان تلاش کند/ برگزاری انتخابات پارلمانی به وضعیت امنیتی مرتبط است«فوزیه ناصریار»، نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همه کشورهای منطقه و دنیا باید برای صلح افغانستان صادقانه همکاری کنند.

وی با استقبال از سفر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به کابل و گفتگو درباره صلح اظهار داشت: جامعه جهانی و قدرت های منطقه اگر صادقانه برای صلح و ثبات افغانستان همکاری کند طبیعتا موثر خواهد بود.

ناصریار با اشاره به نتایج و دستاوردهای  این سفر افزود: اکنون جامعه بین المللی می خواهد فشارهای لازم را به پاکستان وارد کند تا این کشور به گونه صادقانه در روند صلح افغانستان سهیم باشد و طبیعتا این فشارها و اقدامات خالی از فایده نخواهد بود.

این نماینده زن پارلمان افغانستان تاکید کرد که سفر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به کابل و گفتگو با مقامات دولت یک قدم مثبت است و می تواند در آمدن صلح به افغانستان کمک کند.

فوزیه ناصریار اعلام کرد که دید و بازدید های جامعه جهانی از کابل و گفتگوهایی که در این خلال صورت می گیرد نباید تشریفاتی باشد و همه کشورهای منطقه و دنیا باید برای صلح افغانستان صادقانه همکاری کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست صلحی که اخیرا در ترکیه برگزار شد و دولت افغانستان و گروه طالبان حضور در آن را رد کرده بودند بیان داشت: بعضی سازمان ها و کشورها برای صلح نشست هایی را برگزار می کنند که چندان موثر نیستند؛ نشستی که از طرف حکومت افغانستان نباشد و مردم افغانستان در آن شریک نباشد یک نشست نمادین خواهد بود و تاثیر خاصی نخواهد گذاشت.

«فوزیه ناصریار»، نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستان در پایان این گفتگو درباره انتخابات آینده افغانستان گفت: انتخابات پارلمانی افغانستان با وضعیت امنیتی مرتبط است؛ اگر حداقل یک امنیت نسبی در زمان مقرر شده برای انتخابات دایر باشد، می توان به برگزاری آن امیدوار بود اما در غیر این صورت یک چالش بزرگ پیش روی ماست و برگزار کردن آن بسیار مشکل است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار