احتمال برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در 2019

برخی از منابع در کمیسیون انتخابات افغانستان از احتمال تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها خبر می دهند.

احتمال برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در 2019به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از منابع در کمیسیون انتخابات افغانستان از احتمال تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها خبر می دهند.

منابعی در کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کردند که احتمالا انتخابات پارلمانی افغانستان در تاریخ شانزدهم سرطان/ تیرماه سال آینده برگزار نخواهد شد و ممکن است انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری به صورت همزمان در سال 2019 میلادی برگزار شود.

«محمد وریماچ»، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است این مساله توسط نهادهای مدنی پیشنهاد شده است و می تواند راه حلی برای مشکلات تدارکاتی و مالی این کمیسیون باشد.

گفته می شود بسیاری از اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان با تعویق انتخابات پارلمانی و برگزاری همزمان آن با انتخابات ریاست جمهوری در سال 2019 میلادی موافق هستند.

گفتنی است که حدود دو سال از پایان دوره کاری پارلمان افغانستان می گذرد و در حال حاضر مجلس نمایندگان بر اساس فرمان ریاست جمهوری این کشور به کار خود ادامه داده است.

زمزمه های تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها در حالی ابراز می شوند که پیش از این نمایندگان افغان، رهبران جهادی و احزاب سیاسی بارها از عدم برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار