جشنواره " قرآن و عترت" در قالب ۱۶ جشنواره برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین جشنواره " لوح و قلم" در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛   رضا دهبانی پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با محوریت " برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام پایانی سال به ویژه دهه مبارک فجر"، اظهار داشت: در جامعه ما مردم در پیدایی این انقلاب نقش اساسی داشتند و رمز ماندگاری و پیروزی این انقلاب داشتن رهبری خردمندانه بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین برنامه ارشاد در ایام الله دهه فجر سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر است که امسال 18 فیلم در سه سانس و در دو سالن سینمای اداره کل ارشاد و سالن سینما هناد دهدشت اکران می‌شود.
وی با اشاره اینکه این جشنواره از 14 تا 22 بهمن ماه در استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: مهم‌ترین تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته اضافه شدن بخش کودکان به این جشنواره است که سانس کودکان در ساعت 10 صبح اکران و دیگر فیلم ها در ساعت‌های 17 و 19 برای سایر علاقمندان اکران می‌شود.
دهبانی پور افزود: هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد از 16 تا 21 بهمن ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) یاسوج پذیرای بازدید علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی است.
وی گفت: این نمایشگاه با حضور 270 ناشر در 135 غرفه تولیدات خود را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز در کنار این نمایشگاه در 15 غرفه برپا می‌شود.
دهبانی پور اظهار داشت: جشنوراه قرآن و عترت در هفته نخست اسفندماه برگزار می‌شود که 16 جشنواره در این هفته با موضوعات تبلور قرآن و عتر ت در تئاتر، خوشنویسی قرآنی، فیلم‌های کوتاه و سایر حوزه‌ها برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره آوا و نواها در 22 تا 23 اسفندماه در استان برگزار می‌شود، بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره احیای آواها و نواهای گمشده و فراموش شده به خصوص موسیقی استان است و در پایان از کار جمعی هنرمندان این حوزه یک آلبوم تهیه می‌شود.
مدیرکل ارشاد استان از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در 10 اسفندماه در استان خبر داد و گفت: این برنامه با مشارمت آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و ارشاد برگزار می‌شود و تا کنون بیش از یک هزار و 500 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.
دهبانی پور گفت: در گذشته انتخاب کتاب سال را داشتیم اما امسال نویسندگان مورد توجه خواهند بود که اعتبارات این جشنواره از وزارت خانه جذب شده است و در برنامه‌های با عنوان "لوح و قلم" از نویسندگان برتر استانی تجلیل می‌شود .
وی با بیان اینکه شعر منطقه‌ای ققنوس با شرکت 8 استان به میزبانی شهرستان کهگیلویه و برگزار می‌شود، اظهار داشت: باتوجه به حجم زیاد برنامه‌ها در پایان سال شعر آزاد بلاد شاپور فروردین ماه سال آینده در شهر دهدشت برگزار می‌شود.
دهبانی پور از برگزاری جشنواره جایزه ملی داستان کوتاه " سقلاتون" در فروردین ماه سال آینده در شهرستان گچساران خبر داد و گفت: این داستان‌ها در دو موضوع آزاد و بومی برگزار می‌شود.
وی در خصوص سهمیه بن کتاب استان، گفت: 35 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و 35 میلیون تومان نیز از سوی وزارت ارشاد برای این کار در نظر گرفته شد.
دهبانی پور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تغییر مدیریت فرهنگ و ارشاد استان،گفت: این مسئله شایعه است و تکذیب می‌کنم و به طور قطع مدیریت‌ها اعتباری هستند و تازمانی که مدیریت ارشد استان اجازه دهند خدمت می‌کنم و اگر بحث تغییر باشد روی چشم می‌گذارم و به عنوان یک شهروند در محل دیگری خدمت می‌کنم.
در پایان از پوسترهای جشنواره‌های فیلم فجر، قرآن و عترت و نمایشگاه کتاب استان رونمایی شد.
انتهای پیام/ غ

نمایشگاه کتاب در یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.