برگزاری جشنواره «آوا‌ها و نغمات قرآنی» در شهرستان دنا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره «آوا‌ها و نغمات قرآنی» ویژه آقایان در شهرستان دنا در هفته قران و عترت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره استانی آوا‌ها و نغمات قرآنی (تواشیح و ابتهال) ویژه آقایان از ویژه برنامه‌های هفته قرآن و عترت در تمامی رده‌های سنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفتم اسفندماه اختتامیه این جشنواره در سالن ارشاد اسلامی دنا برگزار می‌شود، عنوان کرد: گروه‌های متقاضی از سراسر استان می‌توانند مستندات تصویری اجرای خود را در قالب لوح فشرده تا 28 بهمن‌ماه امسال‌ به نشانی سی‌سخت، بلوار امام خمینی (ره)، خیابان فرهنگ و هنر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا ارسال کنند.

دهبانی‌پور از برگزاری اولین جشنواره تئا‌تر خیابانی قرآنی قران و عترت در شهرستان کهگیلویه خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف ترویج هنر دینی و قرآنی و استفاده از ظرفیت تئا‌تر خیابانی در گسترش و تبین مفاهیم دینی و آموزه‎های قرآنی برای ایجاد بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌‌ها و کشف استعداد‌های ارزشمند تئا‌تر دینی جشنواره تئا‌تر خیابانی قرآنی در دستور کار است.

وی بیان کرد: این جشنواره در بخش تئا‌تر خیابانی و با موضوعات قصص قرآن، سرگذشت پیامبران و امامان معصوم، امربه معروف و نهی از منکر، ترویج اقامه نماز، احکام اولیه و ثانویه، تقریب مذاهب و انتظار امام عصر (عج) برگزار می‌شود.

دهبانی‌پور افزود: حداقل زمان نمایش‎های خیابانی، 20 دقیقه و نمایش‎های شرکت کرده در جشنواره‌های گذشته نیز بلامانع بوده و متقاضیان باید سه نسخه لوح فشرده با کیفیت مناسب به همراه خلاصه نمایش و لیست اعضای گروه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هنرمندان استان تا ١ بهمن 1396 مهلت دارند آثار خود را به نشانی دهدشت -خیابان مذکور پارسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه ارسال کنند.

انتهای پیام/ش

جشنواره «آوا‌ها و نغمات قرآنی» در شهرستان دنا برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.