آیین اختتامیه سومین سوگواره ملی شعر امام سجاد (ع) در یاسوج برگزار شد

آیین اختتامیه سومین سوگواره ملی امام سجاد(ع) با حضور معاون فرهنگی ستاد عالی مساجد کشور، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استان در یاسوج برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  آئین اختتامیه سومین سوگواره ملی امام سجاد(ع) با حضور معاون فرهنگی ستاد عالی مساجد کشور بعد ازاقامه نماز مغرب و عشا در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

ارسال ۲۰۸ اثر به جشنواره ملی امام سجاد(ع) در کهگیلویه و بویراحمد

رییس ستاد کانون های مساجد استان کهگیلویه وبویراحمد در این آئین به ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت:این سوگواره به مناسب شهادت این امام صبور با همت چند استان از جمله هرمزگان برگزار شده است.

حجت اسلام رضا قاسمی، امام سجاد (ع) را اسوه صبر و بردباری دانست و افزود: این برنامه در چهار سطح استانی و ملی برگزار شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه فراخوان این سوگواره 28 شهریور ماه امسال منتشر و با استقبال شاعران استانی و کشوری مواجه شد گفت: 218 اثر از شاعران سراسر کشور به دبیرخانه سومین )سوگواره ملی شعر امام سجاد (ع ارسال شد.

حجت الاسلام قاسمی افزود: کار داوری آثار توسط حسن غفاری، فریدون هاشمی و سیدغفار موسوی انجام شد که با رای هیئت داوران نفرات برگزیده سومین سوگواره ملی شعر امام سجاد (ع) انتخاب و معرفی شدند.

وی ادامه داد: با رای هیئت داوران حسین عباسپور و سیده نرگس میرفیضی از قم، حسن پاکزاد از استان زنجان، علی سلیمانی از استان تهران، فاطمه فاضلی از شیراز، علیرضا کاشانی از رشت و رسول سنایی از شهرستان بهمئی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

قاسمی با بیان اینکه قرار بود آئین اختتامیه این سوگواره ملی 22 مهرماه برگزار شود، گفت: با توجه به برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» در روزهای آینده، زمان برگزاری سوگواره تغییر یافت و آئین اختتامیه این سوگواره ملی امشب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور شاعران منتخب در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

باید از ظرفیت های شعر و کارهای فرهنگی برای شناخت ائمه سود بیشتری ببریم

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با تسلیت ایام شهادت امام سجاد گفت: طبع شعر آیینی و سیره این امام و سوگواره در حال برگزاری است.

دهبانی پور با گرامیداشت یاد و خاطره ایت الله ملک حسینی نماینده فقید استان در مجلس خبرگان رهبری افزود :در اینده نزدیک این همایش برگزار خواهد شد تا ایندگان از شیوه زندگی و مبارز ه ابن روحانی بزرگ بیشتر بدانند.

وی ادامه داد:امروز باید از ظرفیت های شعر و کارهای فرهنگی برای شناخت ائمه سود بیشتری ببریم.

مدیر کل ارشاد استان افزود:ما باید امروز از مقام ائمه بهره ببریم و در راستای سطح اگاهی مردم بیشتر بهره ببریم.

دهبانی پور تصریح کرد:امروز سیره انبیا را باید سیره زندگی خود بکنیم و در ناتوی فرنگی و جنگ نرم دشمن با فرهنگ و منش ائمه اطهار دشمن را شکست دهیم.

وی ادامه داد:توسل جستن به ائمه یک نعمت است که به ما اعطا شده است.

همزمان با ایران اسلامی۲۵ کشور این برنامه را اجرا می کنند

معاون فرهنگی ستاد عالی مساجد کشور نیز در این آئین با تسلیت ایام شهادت حضرت سجاد گفت:اشعار زیادی در رثای این امام همان سروده و انتشار داده شده است.

سید مرتضی طاهریان گفت:نه تنها در این استان بلکه در کل کشور و حتی دیگر کشورها همزمان با ایران اسلامی۲۵ کشور این برنامه را اجرا می کنند.

معاون فرهنگی کانون مساجد کسور گفت:تشکیل شبکه مساجد امام سجاد یکی از برنامه این نهاد بوده که در طول سوگواره ملی امام سجاد(ع) برنامه های در رابطه با شخصیت و سیره این امام همام را اجرا خواهد کرد.

وی ادامه داد: از مهمترین برنامه های این مهم مهر امام سجاد و نذر امام سجاد است.
طاهریان به هشتمین کنگره سوگواره ملی امام سجاد اشاره کرد و گفت:در این کنگره که در هرمزگان برگزار خواهد شد بیش از ۱۰۰۰مقاله ارسال شده است.

وی به برگزاری چندین ساله این برنامه در استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: این استان یکی از استانهای همگام در راستای توسعه کارهای فرهنگی بوده که مورد تقدیر است.

برگزاری اینگونه مراسم ها در رثای انبیا بسیار حایز اهمیت است

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:طبق روایت آمده که انبیا فرموده اند که هرکس برای ما شعری بگویید خداوند در بهشت خانه زیبا برای سراینده خواهد ساخت.

وی با تقدیر از مسوولان برگزار کننده این مراسم افزود:برگزاری اینگونه مراسم ها در رثای انبیا بسیار حایز اهمیت است.

در پایان این ائین از نفرات برتر سوگواره ملی امام سجاد(ع) با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.