برگزاری سومین سوگواره شعر امام سجاد(ع) در دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه استان

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: سومین سوگواره شعر امام سجاد(ع) پنج‌شنبه 20 مهر بعد از نماز مغرب و عشا در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار می‌شود.

 رضا دهبانی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری سوگواره شعر امام سجاد(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کانون‌های مساجد استان با وجود کمبودها، مشکلات و محدودیت‌ها توانسته‌اند فعالیت‌های فرهنگی، دینی و هنری مهم و ارزنده‌ای انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کانون‌های مساجد در این زمینه‌ها تاثیرگذار بودند، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مورد حمایت بیشتری از سوی مسؤولان استانی و کشوری قرار گیرند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام رضا قاسمی مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سومین سوگواره شعر امام سجاد(ع) پنج‌شنبه 20 مهر بعد از نماز مغرب و عشا در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این سوگواره یک روزه شاعرانی از استان و سایر نقاط کشور حضور پیدا کرده و اقدام به سرودن شعر در وصف چهارمین پیشوای شیعیان جهان می‌کنند که اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان حضور فعال و گسترده‌ای در این سوگواره داشته باشند

قاسمی با اشاره به نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در زمینه روشنگری واقعه عاشورا گفت: دو روایت در مورد سالروز شهادت این امام همام وجود دارد که شامل 12 و 25 محرم است،

این مسؤول از امضای تفاهم‌نامه میان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و ستاد عتبات عالیات خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه به منظور مشارکت اعضا و مدیران کانون‌ها در توسعه و بازسازی امکان مقدسه و همچنین جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی منعقد شد.

وی اضافه کرد: 30 مهر امسال جشنواره قرآنی مدهامتان در یاسوج برگزار می‌شود و کانون‌های که در زمینه مسائل قرآنی فعالیت می‌کنند حضور گسترده‌ای در این جشنواره داشته باشند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن 19 مهر گفت: 19 مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جمع روحانیون استان خراسان رضوی است که ایشان در این دیدار که در سال 90 بود توصیه‌های مهمی داشتند از جمله اینکه باید توجه بیشتری به کانون‌ها شود و فعالیت‌های آنها گسترش یابد که این بیانات مقام عظمای ولایت نشانگر اثرگذاری کانون‌ها است، مدیران کانون‌ها توصیه های رهبری برای مردم تبیین و تشریح کنند.

انتهای پیام/غ

جشنواره قرآنی مدهامتان در یاسوج برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.