آزادی بیش از یک هزار زندانی جرائم مالی و غیر عمد در اردبیل

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل از آزادی بیش از یک هزار زندانی جرائم مالی و غیر عمد در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل اظهار کرد: با اقدامات و پیگیری‌های لازم در 9 ماهه نخست امسال 624 نفر از زندانیان جرائم مالی و غیرعمد با تلاش شوراهای حل اختلاف و 275 نفر با مساعدت‌های ستاد دیه استان از زندان‌های اردبیل آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع تعداد یک هزار و 430 مورد آزادی از زندان‌های استان را شاهد بودیم، تصریح کرد: استان اردبیل با 11 درصد زندانی تحت قرار رتبه نخست را در بین زندان‌های کشور کسب کرده است.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در مورد جمعیت زندانیان استان بر اساس نوع جرم گفت: جرایم مربوط به مواد مخدر، جرایم مالی و سرقت به ترتیب جزء بیشترین تعداد جمعیت در زندان‌های استان هستند که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات لازم انجام شود تا شاهد کاهش این زندانیان در استان باشیم.

فتحی بیان کرد: کمبود اشتغال در استان، افزایش شغل‌های کاذب، پایین بودن سطح درآمد و برخی عوامل دیگر در سطح استان به طور قطع در افزایش تعداد زندانیان با جرایم مواد مخدر و مالی بی‌تاثیر نبوده و این امر زنگ خطری برای مسئولان استان است تا تمهیداتی در این خصوص اتخاذ کنند.

وی از رشد 22 درصدی بازدید قضات از زندان‌های استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: هر چند میزان ورودی به زندان‌های استان در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش یافته با حمایت‌های مقامات قضایی و افزایش دیدارهای چهره به چهره با مددجویان و اجرای مفاد مصوبات جلسات ساماندهی، امیدواریم تا پایان سال شاهد کاهش چشمگیر این آمار باشیم.

انتهای پیام/ح

اردبیل با 11 درصد زندانی تحت قرار رتبه نخست زندان‌های کشور را کسب کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار