آزادی 129 زندانی جرائم غیرعمد در اردبیل

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۹ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های اردبیل آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم الله محبوبی دبیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل افزود: در نظر داریم در هر دو ماه جشن آزادسازی زندانیان غیرعمد استان را برگزار کنیم.

وی گفت: در مرحله نخست این جشن‌ها در سال جاری ۴۴ زندانی جرایم غیر عمد با حضور خیرین مشارکت کننده آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل افزود: در مرحله دوم نیز ۵۳ نفر آزاد شدند و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۹ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های اردبیل آزاد شده‌اند.

محبوبی یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته تنها ۷۱ زندانی آزاد شده بودند و در سال جاری با افزایش مشارکت خیرین و فعالیت ستاد دیه آزادسازی زندانیان غیر عمد با رشد قابل‌توجه همراه است.

وی با بیان اینکه برای آزادسازی زندانیان شش میلیارد تومان صرف شده است، ادامه داد: از محل جلب رضایت شاکی ۱۸۱ میلیون، از محل کمک‌های ستاد دیه کشور ۹۳۰ میلیون و از محل کمک‌های ستاد دیه استان ۴۴۷ میلیون تومان تأمین شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل همچنین به جذب تسهیلات بانک‌های عامل به میزان ۴۳۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: دو میلیارد و ۲۰ هزار تومان نیز از سوی خانواده زندانیان تأمین شده است.

وی افزود: زندانیان مالی به دلیل مشکلات اقتصادی در زندان به سر می‌برند و ستاد دیه با بررسی وضعیت مالی و معیشت آن ها در تلاش است با اولویت‌بندی زمینه آزادی زندانیان مستحق را فراهم سازد.

 

انتهای پیام/ع

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.