مدیرکل صدا و سیمای فارس خبر داد؛

راه اندازی نسل جدید سامانه دیجیتال در ۳ نقطه از استان فارس

مدیرکل صدا و سیمای فارس از نصب و راه اندازی نسل جدید سامانه دیجیتال در سه نقطه از استان فارس خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به نصب و راه اندازی نسل جدید سامانه دیجیتال در سه نقطه از استان فارس، ادامه داد: با راه اندازی سامانه دیجیتال نسل جدید تی تو (T۲) در قلعه سنگی بوانات، مردم بخش مرکزی و روستا‌های اطراف آن از نعمت ۳۳ شبکه تلویزیونی و رادیویی دیجیتال بهرمند شدند.

وی اضافه کرد: با همکاری، معاونت توسعه و فن آوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، متخصصان فنی واحد فرستنده‌های تلویزیونی و اف ام صدا و سیمای مرکز فارس ۱۸ شبکه تلویزیونی و ۱۵ شبکه رادیویی دیجیتال را در قلعه سنگی از توابع بخش مرکزی بوانات راه اندازی کردند.

وی اعلام کرد: این سامانه دیجیتال از نوع جدید نسل تی تو (T۲) است که با نصب و راه اندازی آن جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر زیر پوشش این شبکه‌ها قرار گرفتند که قبل از این اقدام منطقه مذکور از شبکه‌های آنالوگ برخوردار بود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس اضافه کرد: ۲۵ شبکه دیجیتال دیگر مهمان خانه‌های مردم زیباشهر و تنگ الله اکبر شیراز شد.

سهرابی تصریح کرد: با تلاش همه جانبه متخصصان فنی صدا و سیمای مرکز فارس بسته سوم معروف به تی اس تری (TS۳) به فرستنده‌های ایستگاه‌های زیباشهر و تنگ الله اکبر اضافه شد.

وی ادامه داد: قبل از این اقدام بسته اول سامانه ارسال سیگنال دیجیتال با ۱۰ شبکه تلویزیونی و ۱۴ شبکه رادیویی و بسته دوم شامل ۸ شبکه تلویزیونی و یک شبکه رادیویی دیجیتال در این ایستگاه‌ها نصب و راه اندازی شده بود که با اضافه شدن بسته سوم به سامانه دیجیتال ۷ شبکه تلویزیونی و ۱۸ شبکه رادیو نما به دیگر شبکه‌های این دو منطقه از شهر شیراز با کیفیت بالا جمعیتی بالغ بر ۹ هزار نفر تحت پوشش این سامانه جدید قرار گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به نصب و راه اندازی نسل جدید سامانه دیجیتالی در کاریان لارستان با همکاری معاونت توسعه و فن آوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و به همت مهندسان فنی صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: سامانه دیجیتال نسل جدید ارسال سیگنال صدا و تصویر موسوم به تی تو (T۲) در ایستگاه تلویزیونی کاریان نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه دیجیتالی ۱۸ شبکه تلویزیونی و ۱۵ شبکه رادیویی دیجیتال که از طریق گیرنده تلویزیون تی تو (T۲) قابل دیدن و شنیدن است، مهمان خانه‌های اهالی روستای کاریان و هَرم و روستا‌های اطراف آن شد که جمعیتی معادل ۶ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: با همکاری خیران و مسئولان این منطقه، بازسازی ساختمان و تکمیل جاده دسترسی و تکمیل زیرساخت‌های ایستگاه تلویزیونی کاریان انجام و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ن

نسل جدید سامانه دیجیتال در ۳ نقطه از استان فارس نصب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار