در راستای کاهش مشکلات فضا‌های آموزشی سیستان و بلوچستان؛

احداث مدرسه یک کلاسه درمنطقه تلنگ شهرستان قصرقند

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در راستای کاهش مشکلات فضا‌های آموزشی استان به زودی مدرسه یک کلاسه‌ای درمنطقه تلنگ شهرستان قصرقند احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا راشکی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان افزود: باقری، پیمانکار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان در راستای کاهش مشکلات نبود فضا‌های آموزشی سیستان و بلوچستان احداث مدرسه یک کلاسه متناسب بااقلیم"توپی کلاس"را درمنطقه تلنگ شهرستان قصرقند متقبل شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث این مدرسه برای دانش آموزان محروم در یکی از روستا‌های بخش تلنگ شهرستان قصرقند به زودی آغاز می‌شود و تا قبل از پایان امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اضافه کرد: این مدرسه در وسعتی بیش از ۳۰ متر مربع و با اعتبار ۲۷۰ میلیون ریال به صورت تمام خیری توسط خیر مدرسه ساز احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: این فضا‌های آموزشی با استفاده از مصالح مقاوم و سبک و با رویکرد متناسب سازی مدرسه با بافت سکونتی بومی و اقلیمی احداث شده است.

راشکی با بیان اینکه این نوع مدارس در برابر زلزله و آتش سوزی ایمن هستند، افزود: سرعت، زیبایی، استحکام، مقرون به صرفه بوده به گونه‌ای که ساخت این نوع مدارس با ویژگی شاخص یک کلاس استاندارد و در خور شان دانش آموز مهمترین هدف این طرح جایگزینی است که ما می‌توانیم آن را الگویی برای سایر دستگاه‌های اجرایی کنیم.

 سیستان و بلوچستان با توجه به پراکندگی بالای جمعیت، نیازمند احداث فضا‌های آموزشی بسیار است و در این راستا حضور خیرین گامی موثر در راستای رفع مشکل نبود فضا‌های آموزشی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ع

ساخت مدرسه در قصرقند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار