مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشورخبرداد:

ده هزار واحد مسکن روستایی سیستان وبلوچستان بهسازی و نوسازی می‌شود

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: از سال آینده ده هزار واحد مسکن روستایی استان سیستان وبلوچستان بهسازی و نوسازی می‌شود.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در جلسه تامین مسکن استان با موضوع نوسازی و بهسازی مسکن روستایی گفت: از تسهیلات اختصاصی برای بهسازی روستایی تا چهار ماه آِینده برای بهسازی ده هزار واحد روستایی سیستان وبلوچستان با بانک‌های عامل قرارداد بسته خواهد شد.


سهرابی با اشاره به اجرا طرح ویژه بهسازی واحد‌های روستایی درکشور از سال ۸۴ گفت: از آن زمان تا کنون یک میلیون و هشتصد هزار واحد روستایی با بانک‌های عامل قرارداد انعقاد شد که از این میزان یک میلیون و ۶۲۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.


وی افزود: در مجموعه از واحد‌های روستایی کشور حدود دو میلیون واحد روستایی مقاوم سازی شده است که میانگین در استان‌های دیگر به ۴۰ درصد رسیده و در استان سیستان وبلوچستان این میزان ۳۰ در صد است.


مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: برای بازسازی بافت روستایی همچنین تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان با بهره ۵ درصد در اختیار متقاضیان ساکنان شهرستان‌های مرزی از سوی بانک‌های عامل قرار داده می‌شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم در این جلسه گفت: ۵۲ درصد جمعیت استان را روستائیان تشکیل می‌دهند و این امر توجه ویژه‌ای را می‌طلبد تا روند اقدامات و ارئه خدمات تسهیل گری صورت پذیرد.


باقر کرد با اشاره به عملکرد بانک‌ها در این خصوص گفت: تسهیل کردن وام مسکن روستائیان و برداشتن سدی به عنوان ضمانت و سند‌های سنگین که از عهده یک روستای برنخواهد آمد خدمتی بزرگ محسوب می‌شود و از پیدایش حاشیه نشینی در شهر‌ها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/گ

بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار