از ابتدای امسال تاکنون؛

وصول بیش از ۱۲ میلیارد ریال عواید بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال عواید حاصل از فروش، اجاره، رفع تداخلات و حفظ کاربری اراضی این استان به حساب خزانه واریز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمود بزی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی به اجرای طرح کاداستر در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: با هدف مهندسی و آمایش، تهیه نقشه و تعیین و تکلیف اراضی کشاورزی که منجر به صدور سند تفکیکی و قطعی می‌شود تاکنون برای ۸۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان نقشه محدوده پهنه غیرملی، گویاسازی نقشه، تهیه اطلاعات توصیفی قطعات اراضی و تهیه نقشه نهایی انجام شده است.

بزی  افزود: امسال واگذاری چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به بخش کشاورزی وهمچنین طرح‌های غیرکشاورزی مصوب و تنظیم اسناد اجاره ۷۷۰ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین کار پایش و شناسایی ۱۷۷ هکتار از اراضی بایر واگذار شده و بررسی ۲۵۰ طرح هادی روستایی مطابق تفاهم نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان امور اراضی در سیستان و بلوچستان به اتمام رسیده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی هفت اکیپ گشت‌های حفظ کاربری اراضی، نظارت بر ۶۰۰ پرونده واگذاری به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی، اصلاح ساختار فیزیکی چهار هزار پرونده واگذاری و اجرای خدمات دولت الکترونیک در واگذاری و حفظ کاربری اراضی را از دیگر فعالیت‌های این مدیریت در استان برشمرد.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام/ع

راه اندازی هفت اکیپ گشت‌های حفظ کاربری اراضی دراستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار