چین: در پی غرق شدن نفتکش ایرانی، یک لکه نفتی ۱۵ کیلومتری در منطقه ایجاد شده است

تلویزیون دولتی چین اعلام کرد در پی غرق شدن نفتکش ایرانی در آب‌های این کشور، یک لکه بزرگ نفتی ایجاد شده است که خطری برای اکوسیستم دریایی منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های چینی روز دوشنبه اعلام کردند در پی سانحه برخورد و آتش‌سوزی در کشتی نفتکش ایرانی و غرق شدن آن در دریای چین شرقی در عصر روز یکشنبه، یک لکه بزرگ نفتی به طول ده مایل (پانزده کیلومتر) در منطقه ایجاد شده است.

تلویزیون دولتی سی‌سی‌تی‌وی امروز اعلام کرد پیشتر ابعاد این لکه نفتی یک تا چهار مایل دریایی برآورد می‌شد ولی از روز یکشنبه تاکنون وسعت آن چندین برابر افزایش یافته است و این به نوبه خود نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره خسارات وارده به اکوسیستم دریایی منطقه که غنی از حیات ماهیان و پرندگان محسوب می‌شود، به وجود آورده است.

تلویزیون دولتی چین اعلام کرد این لکه در بخش شرقی محل غرق کشتی نفتکش ایرانی شناسایی شده است.  تلویزیون چین همچنین اعلام کرد عملیات پاکسازی این لکه نفتی از سطح دریا آغاز شده و از تیم‌های امداد و نجات خواسته شده است عملیات وسیع جستجو برای بازماندگان احتمالی را متوقف سازند وسطح عملیات را به سطح عادی بازگردانند.

اداره دولتی اقیانوس‌شناسی چین دیروز اعلام کرده بود به علت وقوع انفجار‌های متعدد بدنه کشتی نفتکش ایرانی سوراخ شده و حجم وسیعی از میعانات نفتی فوق سبک در آب‌های اطراف کشتی آتش گرفته و در حال سوختن است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در پی برخورد هفته گذشته یک نفتکش ایرانی با یک کشتی باری چینی، روز گذشته خبر جان‌باختن 32 خدمه نفتکش سانچی، تایید شد و این کشتی پس از انفجار در دریا غرق شد.

 غرق شدن نفتکش سانچی بزرگترین فاجعه نفتی از سال ۱۹۹۱ تاکنون و پس از فاجعه نشت حدود ۲۶۰ هزار تن نفت در سواحل آنگولا به شمار می‌رود. 

دریای چین شرقی اگرچه از قبل سابقه آلودگی داشته است، منطقه‌ای غنی از اکوسیسم دریایی شامل انواع ماهیان، نهنگ‌ها، خوک‌های دریایی و پرندگان دریایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ابراز نگرانی چینی‌ها از ایجاد لکه نفتی در محل غرق شدن نفتکش ایرانی!

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
یه کم منطق هم برا ادم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
چین نمیدونه که ما عزیزهامونو از دست دادیم اون نگران لکه نفتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۵ دی ۱۳۹۶
از مسئولان خواهشمندم بررسی وپیگیر باشند .
تسلیت به خانواده های جان باختگان نفتکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
باید دولت چین توضیح دهد چرا گذاشت کشتی ایرانی غرق شود.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۱ ۲۵ دی ۱۳۹۶
اصلا هم هدف چینی ها از خاموش نکردن نفتکش، سوختن سرنشینان آن همراه مواد نفتی نبوده!،،، خودمونو گول نزنیم چین هم مقصر اتفاق و هم قاتل اصلی ملوانان ما بوده حالا دست پیش گرفته پس نیوفته،،،،
چین گذاشت نفتکش بسوزه، تا لکه نفتی بزرگی ایجاد نشه در حالی که خدمه کشتی خودش رو بسیار سریع نجات داد، امکان خاموش کردن نفتکش هم براش بود ولی انجام نداد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۶
اینا همش نقشه بوده.
آخرین اخبار