هشدارها درباره خطرات زیست‌محیطی آتش‌سوزی نفتکش ایرانی/ ماهیگیران چینی نگرانند!

با گذشت پنج روز از حادثه برخورد یک نفتکش ایرانی با کشتی باری در آب‌های چین و ادامه آتش‌سوزی، درباره خطرات زیست‌محیطی ناشی از آن هشدار داده شده است.

هشدارها درباره خطرات زیست‌محیطی آتش‌سوزی نفتکش ایرانی/ ماهیگیران چینی نگرانند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، ماموران آتش نشانی در چین می گویند آتش در نفتکش ایرانی ممکن است دو تا چهار هفته دیگر ادامه داشته باشد. هنوز معلوم نیست چه میزان نفت از این نفتکش به دریا نشت کرده است. هنوز سرنوشت سی و یک سرنشین این کشتی معلوم نیست. با وجود این، شرکت صاحب این نفتکش مطمئن است که هنوز امکان نجات سرنشینان نفتکش وجود دارد. چیزی که درباره این رخداد هنوز معلوم نیست، خطر زیست محیطی محموله قابل اشتعال و انفجار این کشتی است. البته تصاویری که تلویزیون دولتی چین پخش کرد، نشان داد ظاهرا این آتش اکنون تحت کنترل است. اما چیزی که هنوز معلوم نیست این است که تا کنون چه میزان نفت از این کشتی به بیرون نشت کرده است. این مسئله موجب نگرانی جامعه ماهیگیران در ساحل شرقی چین است. برخی از این می ترسند نشت گسترده نفت می تواند آبهایی را که امرار و معاش آنها به آن وابسته است، مسموم کند.

چهارشنبه مقامات چین اعلام کردند هنوز هیچ لکه بزرگی از نفت که از این کشتی نشت کرده باشد، مشاهده نشده است اما با توجه به اینکه طرفداران محیط زیست هنوز مطمئن نیستند چه میزان از نفت این کشتی به دریا نشت کرده است، ارزیابی کامل خطر زیست محیطی این حادثه هنوز ممکن نیست.

 

انتهای پیام/

 

خطرات زیست‌محیطی ناشی از آتش‌سوزی نفتکش ایرانی در آب‌های چین

 

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۱ دی ۱۳۹۶
خدا بهشون رحم کنه
آخرین اخبار