مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای ؛

شرکت بیش از ۲ هزار سرباز وظیفه سیستان و بلوچستان در آزمون سراسری مهارت

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۸۵۵ نفر از سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح این استان در نخستین آزمون سراسری مهارت آموزی ویژه این قشر شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدجهانتیغی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این آزمون همزمان با سراسر کشور ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی افزود: سربازانی که قبلا فرآیند نام نویسی آنان از طریق یگان‌های مربوطه انجام و اطلاعات آزمونی آنان در سیستم سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با موفقیت درج شده بود در ۸۵ حرفه مهارتی در این آزمون امکان حضور داشتند.

وی ادامه داد: سربازان وظیفه‌ای که در مراحل کتبی و عملی این آزمون پذیرفته شوند گواهی مهارت آموزی بین المللی دریافت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان زاهدان با هزار و ۲۳۱ نفر، خاش ۳۸۵ نفر و زابل با ۳۷۷ نفر به ترتیب جزو سه شهرستان نخست نام نویسی سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح این استان بودند.

جهانتیغی اظهار داشت: همچنین نیروی انتظامی از میان نیرو‌های مسلح سیستان و بلوچستان با هزار و ۹۷۳ نفر بیشترین مشارکت را در این آزمون داشته است.

نخستین آزمون سراسری مهارت آموزی سربازان وظیفه روز جمعه ۲۲ دی در ۲ نوبت صبح و عصر همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

این آزمون ویژه سربازانی است که به دلیل اشتغال به کار‌های تخصصی در نیرو‌های مسلح عملا دارای تخصص هستند، ولی مدرک ندارند که در صورت قبولی در این آزمون به آن‌ها مدرک داده می‌شود.

انتهای پیام/ع

آزمون سراسری مهارت درسیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار