تشکر و رضایت رهبری از مردم بسیار مهم است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، تشکر و رضایتمندی رهبری از مردم را بسیار مهم دانست.

تشکر و رضایت رهبری از مردم بسیار مهم استبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ دی ماه ۹۶ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت ۱۹ دی ماه در جمع مردم قم گفت: ایشان در این سخنرانی، از حضور و پاسخ با بصیرت، مناسب و به موقع مردم برای مقابله با فتنه روز‌های اخیر (در قالب برخی تجمعات و ناآرامی‌ها در کشور) تشکر کردند که این تشکر و رضایتمندی بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: چنین رابطه عمیق و درک متقابل میان امام و امت و رضایت رهبری، رمز بقای جامعه اسلامی و معنای ولایت مداری می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه به خاطر رضایت و تشکر رهبری، بر خود می‌بالیم و خدا را شکر می‌کنیم تأکید کرد: باید همواره با نگاه به تدابیر نایب امام زمان (عج)، به گونه‌ای حرکت کنیم که ایشان از ما راضی باشد.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، تغییر نگرش به دین را از خدمات بزرگ جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: در حاکمیتی، دین خدا زنده است که حاکمان دین مدار باشند.

وی اظهار داشت: تفاوت متولیان و حاکمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی در ایران، همین مسئله دین مداری و توجه به فرائض الهی است، چرا که پیش از انقلاب اسلامی، حاکمیت در دست دنیامدارانی بود که بر محور فساد حرکت می‌کردند و دین، یک عامل بازدارنده محسوب می‌شد.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه، با بیان اینکه نماز جمعه محلی برای طرح مسائل حکومتی و مردمی است، همه مردم و مسئولان را به شرکت در این فریضه عبادی سیاسی سفارش کرد.

نکونام اضافه کرد: دولتمردان و مسئولان در رده‌های مختلف، با حضور در نماز جمعه، علاوه بر انجام وظیفه و تکلیف عبادی و سیاسی، از مسائل و مشکلات مردمی آگاه می‌شوند.

وی همچنین به ۲۲ دی سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و افزود: تشکیل این شورا، نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حرکت پیروزمندانه آن تا مدت‌ها بعد از شکل گیری داشت.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد درخصوص ۲۶ دی سالروز فرار محمدرضا پهلوی شاه خائن در سال ۵۷ هم گفت: فرار شاه در پی تظاهرات وحضور پرشور مردم انقلابی در صحنه و لبیک آن‌ها به امام راحل (ره) صورت گرفت.

نکونام در بخش پایانی، برگزاری نخستین نشست هم اندیشی توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری با موضوع اسناد توسعه استان و شهرستان‌ها را خوب ارزیابی کرد و افزود: این گونه نشست‌ها نقش مهمی در سرعت بخشی به روند توسعه استان دارد.

وی با بیان اینکه دستیابی به شاخص‌های توسعه در حوزه‌های مختلف نیازمند تدوین برنامه‌های منظم و مدون با صرف وقت و هزینه است، حرکت‌های تک محورانه و سلیق‌های و اختلافات قومی یا سیاسی را از موانع رشد استان برشمرد.

نکونام تصریح کرد: همدلی، هم افزایی، حرکت در محور مشخص و پرهیز از سلایق و نظرات شخصی، قومی و سیاسی، در رسیدن به اهداف توسعه‌ای بسیار موثر است.

انتهای پیام/ز

تغییر نگرش به دین از خدمات بزرگ جمهوری اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.