میراث فرهنگی کشور؛

پیش بینی ۱۷۲هزار شغل در حوزه میراث فرهنگی کشور

نماینده مردم خرم‌آباد وچگنی درمجلس ازپیش بینی ۱۷۲هزارشغل درحوزه میراث فرهنگی کشوربابیش از ۳۶هزارمیلیاردتومان تسهیلات خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا ملکشاهی رادنماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس اظهار داشت: شورای برنامه‌ریزی استان باید در راستای تکمیل و تعیین تکلیف طرح های استان چاره‌ای بیاندیشد.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان چگنی افزود: باید اقداماتی انجام شود که جمعیت این شهرستان افزایش یابد و در راستای ایجاد توسعه لازم است که روستای حسیوند به این شهرستان الحاق شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته تغییر چندانی در شورای برنامه‌ریزی احساس نشده و این در حالی است که موتور محرکه توسعه استان باید در این شورا به حرکت درآید.

ملکشاهی راد بیان کرد: کل بودجه عمومی دولت ۳۵۸ هزار میلیارد تومان است که ۱۲۹ هزار میلیارد تومان این بودجه از مالیات شرکت‌ها و ۱۰۶ هزار میلیارد نیز از محل فروش نفت است؛ همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و ۴۸ میلیارد تومان نیز از اوراق قرضه می‌باشد و این در حالی است که ۲۷۷ هزار میلیارد تومان برای صرف هزینه‌های جاری دولت موردنیاز است.

وی تصریح کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برای پرداخت بدهی سال گذشته و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز پول در دست مردم قرار دارد؛ ۳۰ هزار میلیارد تومان به‌عنوان فاینانس خارجی در بودجه پیش‌بینی‌شده است و از این ظرفیت می‌توان در راستای ایجاد توسعه استان استفاده کرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی با یادآوری اینکه مقررشده بود که سال ۹۷ قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد گفت: با این مصوبه مخالفت شد و دولت برای این مصوبه پیش‌بینی درآمد ۱۷ هزار میلیارد تومانی کرده بود.

وی با اشاره به اینکه از طرف دولت برای سال آینده یک‌میلیون و ۳۳ هزار شغل پیش‌بینی‌شده است اظهار داشت: ۲۴۰ هزار شغل از این تعداد مربوط به بافت‌های فرسوده است و تحقق آن کار دشواری است بنابراین باید در شورای برنامه‌ریزی استان این موضوع بررسی شود.

انتهای پیام/م

 ۱۷۲هزار شغل در میراث فرهنگی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.