تسهیلات مشاغل خانگی؛

پرداخت ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تسهیلات مشاغل خانگی در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: امسال به ۵۲۶ طرح مشاغل خانگی در این استان، ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه امسال ۷۴۲ مجوز مشاغل خانگی در لرستان صادر شده است، اظهار کرد: با توجه به صدور مجوز‌ها و ثبت‌نام در این طرح تا پایان آذر ماه امسال ۱۲۰۰ طرح با ۶۰ میلیارد ریال به بانک ملی معرفی شده‌اند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه یکی از عوامل گسترش کسب و کار‌های خانگی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت است، افزود: سقف تسهیلات برای افراد مستقل ۵۰ میلیون ریال با نرخ چهار درصد و برای کارفرما یا پشتیبان ۷۵۰ میلیون ریال با نرخ سود چهار درصد است که در این روش کارفرما به ازای فراهم کردن فرصت اشتغال برای هر نفر، ۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کند.

آشتاب همچنین اعتبار ابلاغ شده به استان را درسال ۹۶ مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات در لرستان می‌توانند در ۳۱۲ رشته مورد نیاز و اولویت‌دار ثبت‌نام کنند.

وی افزود: متقاضیان پس از مراحل ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری باید به دستگاه‌های مربوطه متناسب یا رشته انتخابی خود اعم از سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان مراجعه و پرونده خود را تکمیل کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه احیای مشاغل خانگی در راستای افزایش فرصت‌های شغلی یکی از سیاست‌هایی است که توسط دولت دنبال می‌شود و یکی از راه‌های تقویت کسب و کار‌های خانگی پرداخت تسهیلات است، خاطر نشان کرد: مشاغل خانگی به دو صورت مستقل و پشتیبان یا کارفرما انجام می‌شود به اینصورت که در حالت مستقل کسانی بصورت فردی برای با راه‌اندازی کسب و کار از تسهیلاتی بهره‌مند می‌شوند و در حالت کارفرمایی یا پشتیبان فرد به ازای ایجاد هر یک فرصت شغلی که ایجاد می‌کند سقف تسهیلاتی برای او در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/م

۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تسهیلات مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.