مشاغل خانگی؛

۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پرداخت ، ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۵۲۶ طرح مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی آشتاب با بیان اینکه امسال ۷۴۲ مجوز مشاغل خانگی در لرستان صادر شد، اظهار کرد: برای سال جاری میزان ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی از طریق بانک‌های صادرات و ملی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه یکی از عوامل گسترش کسب و کار‌های خانگی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت است، افزود:سقف تسهیلات برای افراد مستقل ۵۰ میلیون ریال با نرخ چهار درصد و برای کارفرما یا پشتیبان ۷۵۰ میلیون ریال با نرخ سود چهار درصد است که در این روش کارفرما به ازای فراهم کردن فرصت اشتغال برای هر نفر، ۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کند.

آشتاب همچنین گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات در استان لرستان می‌توانند در ۳۱۲ رشته که رشته‌های مورد نیاز و اولویت دار ثبت نام کنند.

وی افزود: متقاضیان پس از مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری باید به دستگاه‌های مربوطه متناسب یا رشته انتخابی خود اعم از سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان مراجعه و پرونده خود را تکمیل کنند.

احیای مشاغل خانگی در راستای افزایش فرصت‌های شغلی یکی از سیاست‌هایی است که توسط دولت دنبال می‌شود و یکی از راه‌های تقویت کسب و کار‌های خانگی پرداخت تسهیلات است.

مشاغل خانگی به ۲ صورت مستقل و پشتیبان یا کارفرما انجام می‌شود به اینصورت که در حالت مستقل کسانی به صورت فردی برای با راه اندازی کسب و کار از تسهیلاتی بهره مند می‌شوند و در حالت کارفرمایی یا پشتیبان فرد به ازای ایجاد هر یک فرصت شغلی که ایجاد می‌کند سقف تسهیلاتی برای او در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/د

پرداخت ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار