بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ؛

تامین منابع لازم برای اشتغال ایثارگران استان لرستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به سهمیه ۶۰۳ نفر اشتغال پیش‌بینی‌شده برای بنیاد شهید استان لرستان گفت: این تعداد اشتغال ایجادشده در صورت تخصیص منابع لازم محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مراد روشنی  با اشاره به جامعه هدف خانواده‌های شهدا در استان لرستان گفت: از ۱۱۲ هزار جامعه هدف خانواده‌های شهدا در استان لرستان ۱۸۷۱ نفر متعلق به شهرستان شهیدپرور بروجرد است.

وی افزود: شهرستان بروجرد دومین شهر استان لرستان ازلحاظ تعداد شهداست که در دوران دفاع مقدس ۱۳۵۵ شهید گران‌قدر، ۲۵۰۰ جانباز سرافراز و ۲۱۲ آزاده تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با انتقاد از کم‌توجهی مسئولان نسبت به تأمین منابع اشتغال‌زایی ایثارگران لرستان بیان کرد: بخشی از سند اشتغال مربوط به ایثارگران به‌صورت ملی متمرکز بوده و مجموع تخصیص آن چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به لزوم درج مشاغل خانگی در سند اشتغال ایثارگران عنوان کرد: بنیاد شهید مانند دیگر دستگاه‌های حمایتی از مشاغل خانگی بهره‌مند نیست و در بخش‌های مختلف دستگاه‌ها سهمی برای ایثارگران استان ندارند.

روشنی با اشاره به سهمیه ۶۰۳ نفر اشتغال پیش‌بینی‌شده برای بنیاد شهید استان لرستان گفت: این تعداد اشتغال ایجادشده در صورت تخصیص منابع لازم محقق می‌شود، اما منابع لازم برای اشتغال ایثارگران تخصیص نیافته است.

وی خواستار توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی نسبت به اشتغال‌زایی در امور ایثارگران استان لرستان شد و گفت: متأسفانه در بحث تأمین منابع اشتغال‌زایی ایثارگران لرستان کم‌لطفی می‌شود و حتی در به‌کارگیری نیروی شرکتی نیز ادارات توجهی به ایثارگران نمی‌کنند درصورتی‌که بر اساس قانون باید احصا و پیگیری شود.

انتهای پیام/د

منابع لازم برای اشتغال ایثارگران استان لرستان تأمین شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.