طرح بازآفرینی؛

اجرای طرح بازآفرینی در ۲۷ محله لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از وجود ۲۰ هزار هکتار بافت فرسوده در این استان خبر داد و گفت: طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده در ۲۷ محله لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: حدود ۲۰ هزار هکتار بافت فرسوده در لرستان شناسایی شده و شاهد انجام اولویت‌بندی‌های مود نیاز در این راستا هستیم.

وی با بیان اینکه ۳ شهرستان خرم‌آباد، بروجرد و دورود به عنوان اولویت بافت فرسوده مصوب شدند، افزود: در سطح کشور ۲۷۰ محله به‌عنوان محله‌های هدف مشخص شدند که طرح بازآفرینی ۲۷ محله از استان لرستان با همکاری شهرداری‌ها، میراث فرهنگی، اوقاف و امورخیریه، آب و فاضلاب شهری و دیگر دستگاه‌های مرتبط در حال اجرا است.

مدیرکل را‌ه و شهرسازی لرستان با اشاره به ۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب سال ۹۶ افزود: معادل مبلغ مصوب شده قرارداد‌هایی در شهرستان‌های هدف منعقد شده که تاکنون حدود ۳۵ درصد از این مبلغ تخصیص پیدا کرده و مابقی در انتظار تخصیص اعتبار هستند که با این وجود طرح ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: در راستای بازآفرینی بافت‌های فرسوده طرح هایی همچون آسفالت معابر محله فلک‌الدین، اقداماتی در محله‌های کرگانه و اسدآبادی خرم‌آباد و در بروجرد تملک حمام سیدها، اقدامات زیرساختی در محله خوشبین، فعالیت‌هایی در بازار سرپوشیده و همچنین در دورود محله‌های ناصرالدین، انگشته و طرح نوسازی مجتمع آموزشی چندکلاسه محله ناصرالدین انجام گرفته است.

انتهای پیام/م

طرح بازآفرینی در ۲۷ محله لرستان اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.