افزایش شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه در یمن

گزارش‌ها حاکی از آن است که شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه در یمن به سبب جنگ و محاصره به طور فزاینده در حال افزایش اشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روسیا الیوم در گزارشی از اوضاع دشوار تنها مرکز درمان سوء تغذیه در شهر الحدیده یمن اعلام کرد: این مرکز، روزانه با افزایش شمار کودکانی روبرو است که با ادامه جنگ و محاصره از سوء تغذیه رنج می‌برند.

روسیا الیوم در ادامه این گزارش افزود: تنها مرکز درمان سوء تغذیه در الحدیده مملو از کودکانی است که به این بیماری مبتلا شده‌اند. در این مرکز، صحنه‌های شوکه کننده کودکان گرسنه‌ای دیده می‌شود که رنج می‌برند و درد می‌کشند. این کودکان با بدن‌های لاغر با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. مسئولان این مرکز گفتند با ادامه جنگ و محاصره، شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه هر روز بیشتر می‌شود.

سالمه سعید متخصص تغذیه در بیمارستان الثوره الحدیده گفت: روزانه حدود هشتاد تا صد و ده کودک را پذیرش می‌کنیم، چون دیگر مراکز خارج از استان الحدیده به سبب نابسامانی اوضاع و قطع بودن برق تعطیل شده است. در دیگر مراکز نمی‌توانند به بیماران کمک کنند.

این گزارش افزود بسیارند خانواده‌هایی که با توقف بیشتر فعالیت‌های امداد به سبب محاصره و نداشتن درآمد، نمی‌توانند در زمان مناسب غذا فراهم کنند. یکی از این نمونه‌ها وضع مادر ماجد است. پس از آنکه پدر خانواده منبع درآمد خود را از دست داد فرزندش به سوء تغذیه مبتلا شد. پدر این خانواده ماهیگیر بود، اما به سبب حملات هوایی به سواحل یمن دیگر نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد.

مادر ماجد گفت: همسرم در دریا کار می‌کرد، اما دیگر نمی‌تواند کار کند. پسرم سوء تغذیه شدید دارد.

خبرنگار گفت: این فاجعه که کودکان و سراسر یمن را تهدید می‌کند با کمبود دارو و فقدان برخی دارو‌ها به سبب جنگ و محاصره شدید‌تر می‌شود.

خالد سهیل مدیر بیمارستان الثوره در الحدیده گفت: برخی دارو‌ها که در اتاق‌های عمل جراحی و اورژانس به آن‌ها نیاز داریم به هیچ عنوان وجود ندارد. برای دستیابی به بسیاری از دارو‌های مورد نیازمان در عمل‌های جراحی و اورژانس، زمان زیادی لازم است تا بتوانیم جان افراد را نجات دهیم. منظور ما دیگر دارو‌ها نیست بلکه ما درباره دارو‌هایی صحبت می‌کنیم که برای اقدام فوری و نجات جان افراد به آن‌ها نیاز داریم.

روسیا الیوم همچنین افزود سازمان‌های بین المللی می‌گویند کودکان در استان الحدیده و دیگر مناطق، خدمات بهداشتی و آب‌های پاکیزه برای آشامیدن ندارند. واقعیت فاجعه بار این کودکان مانند وضعیت هزاران نفر دیگری در یمن است که حتی نمی‌توانند به بیمارستان‌ها برسند. با ادامه رنج این کودکان به نظر می‌آید آن‌ها بیش از دیگران تحت تاثیر جنگ و محاصره هستند.

 

انتهای پیام/

گزارش روسیا الیوم از کودکان مبتلا به سوء تغذیه در یمن

برچسب ها: یمن ، خاورمیانه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار