توافق ماكو و استان آغری تركیه برای انجام تورهای گردشگری متقابل

فرماندار ماکو از توافق این شهرستان و استان آغری ترکیه برای انجام تورهای گردشگری متقابل درآینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ شاهین علیزاده فرماندار ماکو گفت : در نشستی که با مسئولین شهر آغری ترکیه داشتیم دو طرف برانجام تورهای گردشگری با هدف معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی ماکو و آغری به توافق رسیدیم .

وی افزود : اگر دفاتر خدمات مسافرتی ماکو و استان بتوانند برنامه های خود را به ما اعلام نمایند به یقین از هر فرصتی که پیش آمده می توانند در جهت معرفی استان بهره مند شوند .

 جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز گفت : تهیه طرح تفصیلی بافت تاریخی شهرستان ماکو موجب خواهد شد تا چهره تاریخی این شهرستان برای مسافرین ورودی نمایان شود.

وی تصریح کرد : انجام تورهای گردشگری و ایجاد شرایط اقامت در ماکو برای مسافرین ورودی از مرز بازرگان در توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در این شهرستان کمک می کند .

جباری عنوان کرد : گردشگری می تواند جایگزین خوبی برای سایر بخش های اقتصادی شده و بر درآمدزایی در هرمنطقه بیافزاید و ماکو نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی و داشته های تاریخی ،‌ فرهنگی و طبیعی می تواند از صنعت گردشگری بهره کافی را بدست آورد.

وی انجام دیدارهای متقابل با کشورهای همسایه را در توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت دانسته و افزود : قطعاً دیدارهای مسئولین شهرهای مرزی با والیان و استانداران شهرهای مرزی کشورهای همسایه موجب رفت و آمد گردشگران دو کشور شده و از این منظر می توان بر رشد اقتصادی و پیشبرد اهداف مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کرد .

 در این دیدار فرماندار ماکو نیز آمادگی شهرستان را برای انجام برنامه های مختلف فرهنگی  را در جهت توسعه گردشگری این شهرستان اعلام نمود و ارائه طرح های گردشگری را لازمه اجرای سیاست های توسعه گردشگری در منطقه عنوان کرد .

انتهای پیام/م

تورهای گردشگری عامل مهم توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.