مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

معدوم‌سازی مواد خام دامی غیرقابل مصرف در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از معدوم‌سازی بیش از معدوم سازی 300تن مواد خام در استان خبر داد.

معدوم‌سازی مواد خام دامی غیرقابل مصرف در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اداره دامپزشکی طی 9 ماهه امسال، اظهار کرد: در این مدت قریب به 5 میلیون و 300 هزار نوبت سر واکسیناسیون دام انجام شده است.

وی بیان کرد: این واکسیناسیون‌ها علیه بیماری‌ واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نظیر بیماری شاربن، تب برفکی، بروسلوز و .. انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت عمومی طی 9 ماهه امسال قریب به 7 هزار و 300 تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های استان استحصال شده است، افزود: قریب به 67 تن از این مقدار ضبط و معدوم شده که کمتر از یک درصد را شامل می‌شود.

رسولی با بیان اینکه در مدت 9 ماه 21 هزار و 700 تن گوشت طیور استحصال شده است که 93 تن از آن غیر قابل مصرف تشخیص داده شده است، گفت: در این مدت بیش از 80 هزار مورد بازدید از اماکن تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی انجام شده است.

وی با اشاره به بیش از 300 تن مواد خام دامی غیر قابل مصرف از زنجیره غذایی معدوم و حذف شده است، افزود:‌ 338 مورد  تخلف به مراجع قضایی اعلام شده است.

انتهای پیام/ب

معدوم‌سازی 300مواد خام دامی غیرقابل مصرف در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.