معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان:

تولید مواد پروتئینی در همدان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان ازتولید 317 هزار و 602 تن مواد پروتئینی در استان همدان خبر داد.

تولید مواد پروتئینی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمد نظرپور معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در هشت ماه امسال 250 هزار تن شیر خام در استان همدان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشت، اظهار کرد: طی این مدت 21 هزار و 400 تن گوشت قرمز تولید شده که چهار درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ در هشت ماه امسال 32 هزار و 398 تن تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش دارد، ادامه داد: 11 هزار و 200 تن تخم مرغ در استان تولید شده که با رشد 12 درصدی روبرو شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان تولید عسل استان همدان در هشت ماه امسال را 2 هزار و 173 تن دانست و افزود: عسل تولیدی در سال‌ جاری نسبت به هشت ماه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

نظرپوربا بیان اینکه 283 تن گوشت بوقلمون در استان تولید شده که برابر با تولید سال گذشته است، افزود: از سوی دیگر 29 تن گوشت شترمرغ در استان همدان تولید شده که از رشد 17 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تولید 20 تن تخم شترمرغ و رشد پنج درصدی آن، ادامه داد: 14 میلیون و 124 هزار قطعه جوجه یک روزه در استان تولید شده که نسبت به سال گذشته 88 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد:در مجموع 317 هزار و 602 تن مواد پروتئینی در استان تولید شده که نسبت به هشت ماه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است، ادامه داد: جوجه‌ریزی در استان همدان 9 درصد افزایش داشته و تا پایان سال باید 48 هزار و 500 تن جوجه‌ریزی انجام شود که تاکنون 38 هزار تن انجام شده است.

انتهای پیام/ب

تولید 317 هزار مواد پروتئینی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار