جوجه ریزی بیش از یک و نیم میلیون قطعه در واحدهای مرغداری نهبندان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان از جوجه ریزی بیش از یک و نیم میلیون قطعه در واحدهای مرغداری در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ راه انجام،رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت:طی 9 ماهه امسال یک میلیون و 617 هزار و 830 قطعه جوجه یکروزه در واحدهای پرورش نیمچه گوشتی شهرستان نهبندان تحت نظارت دامپزشکی پرورش یافته اند.

وی افزود: شبکه دامپزشکی نهبندان با به کارگیری سامانه پایش و مراقبت بیماری های طیور بر تمامی مراحل جوجه ریزی، حمل و نقل طیور، ثبت و شناسایی کانون های بیماری، آمار تلفات و شرایط بهداشتی در واحدهای پرورشی نظارت دارد.


رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: ارتقای ساختار بهداشتی مرغداری ها و استفاده از تکنولوژی مدرن در کنار رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی، می تواند ضمن افزایش بهره وری و کاهش بیماری ها، ارتقای امنیت غذایی را به دنبال داشته باشد.


راه انجام دوره پرورش جوجه گوشتی را 45 روز اعلام کرد و افزود: به طور متوسط در هر واحد پرورش جوجه گوشتی در یک سال 4 دوره جوجه ‌ریزی دارد.


وی گفت: طی صدور 99 مجوز جوجه ریزی، در ۳۰ واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان نهبندان تعداد یک میلیون و 617هزار و 830 قطعه جوجه ریزی انجام شده که با توجه به روند افزایش نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واحدهای مرغداری سطح شهرستان شاهد کاهش بیماری در این واحدهای صنعتی بوده ایم.

انتهای پیام/ب


پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نهبندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.