آبگیری ۴۶ درصدی آب بندان‌های مازندران

۴۶ درصد آب بندان‌های مازندران تاکنون برای پیشگیری از خشکسالی احتمالی فصل زراعی سال آینده آبگیری شد.

یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب ذخیره سازی آب پشت سد‌ها و آب بندان‌های مازندران در سال گذشته گفت: با توجه به شرایط پارسال بهتره ذخیره سازی پشت اب بندان‌ها هم اکنون تا پایان فصل بارش ادامه داشته باشد.

یخکشی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سد و ۷۰۰ قطعه آب بندان با ظرفیت ۳۷۰ میلیون مترمکعب در مازندران وجود دارد و ذخیره سازی آب برای آبیاری ۲۱۳ هزار هکتار زمین شالیزاری استان ضروری است، افزود: ۴۶ درصد آببندان استان تاکنون آبگیری شده است.

وی از کشاورزان خواست با توجه به وضعیت نامناسب آب بندان‌های مناطق ساری، بهشهر و گلوگاه نسبت به ذخیره سازی آب بندان‌های خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از کاهش ۴۵ درصدی آبدهی برخی از رودخانه، ۶۰ درصدی مخازن سد‌ها و کاهش ۶۵ درصد آبدهی چشمه‌ها اشاره کرد و گفت: میزان آبدهی ۹ هزار چشمه در استان اندازه گیری شده است.

یخکشی بر ضرورت حفظ و بهره برداری بهینه از منابع آب تاکید کرد و افزود: کشاورزان از هم اکنون بحث شخم و شیار زمستانه را در دستور کار سازمان قرار داده که انجام این مهم ضمن تقویت آبخوان‌ها، نقش کلیدی را در صرفه جویی مصرف آب خواهد داشت.

انتهای پیام/آ

آبگیری آب بندان‌های مازندران برای سال زراعی آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.