ایجاد اشتغال در حوزه کسب و کار الکترونیکی در استان خراسان رضوی

۱۷ هزار و ۵۰۰ اشتغال جدید در حوزه کسب و کار الکترونیکی در استان خراسان رضوی ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال در حوزه کسب و کار الکترونیکی در استان خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رسولیان مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی در جلسه کارگروه اشتغال استان گفت : در قالب کسب و کار‌های الکترونیکی و تفاهمنامه‌های انجام شده طی امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ اشتغال جدید در استان  ایجاد شده است.

وی افزود: در حوزه ICT در استان تا کنون 9 تفاهمنامه مختلف برای ارتقا مشاغل و کسب و کار‌های حوزه الکترونیکی  محقق و عملیاتی شده است.

رسولیان ادامه داد: از این محل ۳۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ شغل جدید ایجاد شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت : تلاش بر آن است  طی مکاتبه با اپراتور‌ها و دستگاه‌های ملی برای اجرای بقیه تفاهمنامه‌ها هم اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: اپراتور ایرانسل هم اعلام کرده هم اکنون دو هزار میلیارد ریال طرح آماده اجرا و سرمایه گذاری در استان دارد و در صورت فراهم شدن شرایط آن‌ها را در استان عملیاتی می‌کند.

رسولیان ادامه داد: در این راستا برنامه ریزی شده فضای خالی دستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه ICT در ایجاد اشتغال استفاده شود و از افراد توانمند و متخصص در این حوزه هم حمایت شود.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت : در حوزه مشاغل کوچک و خانگی هم تا کنون اداره کل بهزیستی استان از ۹ هزار میلیارد ریال اعتبارات حوزه اشتغال بهزیستی کشور ۷۸۰ میلیارد ریال آن را دریافت کرده که معادل ۶/۸ درصد کل اعتبارات کشور است.

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار ابلاغی به بهزیستی استان تا کنون ۴۷ درصد آن برای توسعه اشتغال در این حوزه جذب شده است.


در این جلسه همچنین گزارشی وضعیت عملکرد بانک‌های دولتی استان طی ۹ ماهه امسال ارائه شد.

انتهای پیام//ف. م.
 


اپراتور ایرانسل دو هزار میلیارد ریال طرح آماده اجرا و سرمایه گذاری در استان دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار