صدور حکم استرداد دو تبعه مقدونیه از سوی یونان

یونان حکم استرداد دو تبعه مقدونیه‌ایی که پیش‌تر به دلیل استراق سمع بازداشت شده بودند را صادر کرد.

صدور حکم استرداد دو تبعه مقدونیه از سوی یونانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس گزارش های منتشر شده، یونان حکم استرداد دو تبعه مقدونیه را صادر کرد. این دو تبعه مقدونیه پیش‌تر بر اساس یک حکم بین المللی در یونان بازداشت شده بودند.

اتهام این افراد، مشارکت در رسوایی استراق سمع در یونان اعلام شده است. بر اساس اعلام اسناد دادگاه، این دو مرد که 35 و 51 سال سن دارند، از اعضای سرویس های ضد اطلاعاتی مقدونیه بوده اند.

این افراد ماه اکتبر گذشته در فرودگاه شهر سالونیک یونان بازداشت شدند. آنها قصد داشتند با مدارک جعلی بلغاری سفر کنند. وکیل این افراد در دیوان عالی یونان، علیه حکم صادر شده فرجام‌خواهی کرده است. تا کنون تاریخ برگزاری جلسه استماع دادگاه اعلام نشده است.

این دو تبعه مقدونیه تا به حال اتهامات وارد شده را تکذیب و اعلام کرده اند انگیزه دولت مقدونیه از طرح این اتهامات، سیاسی است. آنها همچنین در دادگاه دیگری در یونان که قرار است ماه مه برگزار شود، به اتهام استفاده از اسناد جعلی محاکمه خواهند شد.

جلسه دادگاه این افراد به صورت غیر علنی برگزار شد. رسوایی استراق سمع در مقدونیه در سال 2015 رخ داد. موضوع این رسوایی نیز بر ملا شدن گفتگوهای تلفنی حدود 20 هزار نفر در این کشور بود که به صورت غیر قانونی ضبط شده بود. این بحران سیاسی باعث برگزاری انتخابات زودهنگام در مقدونیه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار