حکم بازداشت بین‌المللی نخست‌وزیر کوزوو لغو شد

نام «راموش هاردینای»، نخست‌وزیر کوزوو، از فهرست افراد تحت تعقیب پلیس بین‌الملل خارج شد.

حذف نام نخست‌وزیر کوزوو از لیست حکم بازداشت بین‌المللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر دادگستری کوزوو اعلام کرد حکم بازداشت بین‌المللی «راموش هارادینای»، نخست وزیر این کشور، که توسط صربستان صادر شده بود، لغو شده است و وی دیگر مشکلی برای خروج از کشور نخواهد داشت.

«راموش هارادینای»، فرمانده سابق چریک‌های کوزوو، که در سپتامبر سال جاری به سمت نخست‌وزیری این کشور رسید، چندی پیش به درخواست صربستان در فرانسه دستگیر شد. اما پس از آنکه دادگاه فرانسه درخواست استرداد او به صربستان را رد کرد، آزاد شد.

با وجود تلاش‌های بسیار کوزوو، صربستان از حذف نام «راموش هارادینای» از لیست اعلان قرمز پلیس بین‌الملل خودداری کرده بود اما وزیر دادگستری کوزوو امروز (شنبه) اعلام کرد پلیس بین‌الملل نام 18 تبعه کوزوو که توسط صربستان به ارتکاب جرایم جنگی متهم شده‌اند را از لیست افراد تحت تعقیب خود خارج کرده است که نام «راموش هارادینای» هم در بین آن‌ها قرار دارد. 

صربستان، «هارادینای» و چند تبعه دیگر کوزوو را متهم به ارتکاب جنایات جنگی و کشتن صرب‌ها در درگیری‌های آواخر دهه 90 کرده است.

درگیری داخلی سال‌های 1998 تا 1999 بین اقلیت‌های قومی یوگسلاوی سابق با بمباران 78 روزه‌ این کشور توسط ناتو پایان یافت. 

با این وجود، نخست‌وزیر کوزوو هرگونه اتهامی مبنی بر ارتکاب جنایت جنگی علیه صرب‌ها را رد کرده است. وی دو بار توسط دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی در لاهه بیگناه شناخته شد.

انتهای پیام/

اینترپل نام نخست‌وزیر کوزوو را از فهرست افراد تحت تعقیب خود خارج کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار