آمریکا اکتشافات نفت و گاز برون‌ساحلی را افزایش می‌دهد

دولت دونالد ترامپ اعلام کرد قصد دارد مجوز حفاری‌های برون‌ساحلی آمریکا برای اکتشافات نفت و گاز را گسترش دهد.

آمریکا اکتشافات نفت و گاز برون‌ساحلی را افزایش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد قصد دارد مجوز حفاری‌های برون ساحلی را گسترش دهد. دونالد ترامپ تصمیم گرفته است تقریبا برای همه سواحل آمریکا از جمله سواحل کالیفرنیا و فلوریدا مجوز اکتشافات نفت و گاز برون‌ساحلی صادر کند.

این تصمیم بر خلاف تصمیمی است که دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری باراک اوباما برای حفاظت از سواحل آمریکا اتخاذ کرده بود.

تصمیم جدید دولت ترامپ برای گسترش محدوده اکتشافات برون ساحلی از سال دو هزار و نوزده به اجرا درخواهد آمد. این تصمیم که به مدت پنج سال اجرا خواهد شد نود درصد از آب های ساحلی آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تصمیم جدید دونالد ترامپ که می تواند اعتراض گروه های مدافع محیط زیست را برانگیزد، با وعده هایی که وی پیش از این در کارزار انتخاباتی خود مبنی بر حمایت از بخش انرژی و تسهیل قوانین و مقررات در این زمینه داده بود، مطابقت می کند. ترامپ پیش از این نیز در راستای همین سیاست خود، احکام اجرای پروژه های احداث خط لوله انتقال نفت «کیستون ایکس ال» و «داکوتا اکسس» را که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما متوقف شده بودند، امضا کرد.

هزینه اجرای خط لوله «داکوتا اکسس» که شرکت «انرجی ترانسفر پارتنر» اجرای آن را بر عهده دارد، بالغ بر سه میلیارد و هشتصد هزار دلار ارزیابی شده است. قرار است این خط لوله ذخایر زیرزمینی غنی از هیدروکربور منطقه باکن در داکوتای شمالی را از طریق رودخانه میسوری به تاسیسات نفتی ایلینویز متصل کند. مسیر احداث این خط لوله موجب نگرانی بومیان سرخ پوست قبیله «تساندینگ» شده است چرا که بیم آن می رود عملیات اجرای این پروژه منابع آب آشامیدنی منطقه و همچنین و زمین هایی را که از نظر آنها مقدس است، آلوده کند.

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به منظور تقویت بخش انرژی و بهره برداری بهینه از منابع و ذخایر انرژی آمریکا خط لوله انتقال نفت کیستون ایکس ال را­که با مخالفت های دولت اوباما راه به جایی نبرد، به اجرا درآورد. شرکت ترانس‌کانادا در پروژه کیستون ایکس ال متعهد شده است خط لوله ای به طول یک هزار و هشتصد و نود و هفت کیلومتر میان آلبرتا و نبراسکا احداث کند. انتظار می رود این خط لوله در نبراسکا به خط لوله دیگری متصل شود و نفت کانادا را به پالایشگاههای خلیج مکزیک در جنوب آمریکا منتقل کند.
جمهوری خواهان از زمانی که اکثریت کنگره را در اختیار گرفتند با تصویب برخی قوانین تلاش کرده اند زمینه را برای اجرای این گونه پروژه ها مهیا سازند و به این ترتیب به وعده های خود مبنی بر تصویب قوانین اشتغال‌زا در جامه عمل بپوشانند. از دیدگاه جمهوری خواهان کنگره آمریکا، رشد اقتصادی با توسعه صنعت هیدروکربورها امکان پذیر خواهد بود. جمهوری خواهان همچنین با توسعه حفاریهای نفتی به ویژه در منطقه آلاسکا و نیز با لغو محدودیت های اعمال شده بر صادرات گاز طبیعی مایع و نفت خام ( بنزین و فرآورده های پالایش شده آزادانه صادر می شوند) موافق هستند.

کنگره آمریکا در سالهای هزار و نهصد و هفتاد در واکنش به شوک نفتی، صادرات نفت خام آمریکا را ممنوع کرد اما طرفداران آزادسازی تجارت بر این عقیده هستند که افزایش قابل توجه تولید در نفت خام آمریکا در سال های اخیر، این ممنوعیت را بی‌اثر کرده است.

ترامپ ماه سپتامبر نیز در کنفرانسی مطبوعاتی درباره صنعت هیدروکربورهای شیست اعلام کرد محدودیت های موجود در بخش انرژی آمریکا را برخواهد داشت و شرایطی فراهم خواهم کرد که هیدروکربورهای شیست که سرمایه جدیدی برای آمریکا است، شکوفا شود و منافع آن به جامعه آمریکا برسد. ترامپ همچنین در نظر دارد کمکهای میلیاردی آمریکا را به طرحها و برنامه های سازمان ملل متحد در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی کنار بگذارد و اعتبارات و کمکهای اختصاص یافته به مبارزه با گرمایش زمین­ را به سمت پروژه های زیربنایی زیست محیطی هدایت کند.

 

انتهای پیام/

تصمیم ترامپ برای افزایش اکتشافات نفت و گاز برون‌ساحلی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار