اجرای طرح طبیعت گردی در پناهگاه بین المللی میانکاله بزودی

طرح طبیعت گردی در پناهگاه حفاظت شده حیات وحش میانکاله با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محیط زیست مازندران در حال اجرا است.

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به آغاز دور جدید گردشگری زمستانه در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به ورود پرندگان مهاجر زمستان گذران، آب گرم‌های معدنی و رونق بوم گردی در روستا‌های استان زمینه مناسب برای جذب توریست داخلی و خارجی در این فصل فراهم شده است.

وی با بیان اینکه برای جذب طبیعت گردی در تالاب‌های زمستان گذران استان نیازمند زیرساخت‌های مناسب گردشگری با رویکرد حفظ محیط زیست است، افزود: برنامه مطالعاتی اجرای طبیعت گردی از دوماه قبل با همکاری اداره کل محیط زیست استان، فرمانداری شهرستان بهشهر و پناهگاه حیات وحش میانکاله در حال اجرا است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: این طرح مطالعاتی با هدف جلوگیری از تخریب محیط زیست، ورود گردشگر با نگاه حفظ منابع طبیعی و رونق عکاسی در منطقه اجرا می‌شود.

حسنی افزود: تالاب میانکاله سالانه پذیرای طبیعت گردان و گردشگران بسیاری بوده که بهترین فرصت برای برگزاری تور‌های پرنده نگری است.

وی گفت: باید با همکاری تشکل‌های مردم نهاد از ظرفیت پرنده نگری برای توسعه اکوتوریسم و معرفی میانکاله استفاده کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: بیش از ۴۰ نفر شب از آغاز امسال تاکنون در شهر‌های گردشگر پذیر مازندران اقامت داشتند و به‌طور متوسط این مسافران چهار شب در مجموعه‌های اقامتی استان اقامت کردند.

انتهای پیام/آ

رونق پرنده نگری در تالاب‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار