محبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاربردی شدن آموزه‌های درسی در جشنواره‌های دانش‌آموزی

مدیر کل آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: در جشنواره‌های دانش آموزی به دنبال کاربردی شدن آموزه‌های درسی هستیم.

جشنواره‌های دانش‌آموزی به افزایش نشاط در مدارس کمک می‌کندعظیم محبی مدیر کل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در گفت‌ و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت جشنواره نوجوان خوارزمی‌ اظهار کرد: این جشنواره مهم‌ترین فعالیت در دوره اول متوسطه محسوب شده و شامل پژوهش، دست سازه‌ها، آزمایشگاه‌ها، احساس واژه‌ها، زبان انگلیسی و بازارچه کسب و کار است.

وی ادامه داد: در جشنواره نوجوان خوارزمی‌ به دنبال کاربردی شدن و عملیاتی کردن آموزه‌های درسی هستیم و مقدمات این جشنواره از اول مهر در مدارس کلید می‌خورد.

مدیر کل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مدارس فراخوان این جشنواره داده شده و شاخص‌های در نظر گرفته شده برای تمام دانش‌آموزان یکسان‌اند تا همه فرصت شرکت در این برنامه را داشته باشند و پس از آن دانش‌آموزان با توجه به عملکرد خود به سطح منطقه، استان و کشور راه می‌یابند.

ضرورت توسعه مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های کارآفرینی‌ و مهارتی

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 85 درصد مشارکت در سطح مدارس را شاهد بودیم، گفت: امسال برنامه ریزی کردیم تا مشارکت صد درصدی دانش‌آموزان را داشته باشیم.

محبی بیان کرد: هدف از این برنامه توسعه مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های کارآفرینی‌ و مهارتی است، در واقع این جشنواره به افزایش خلاقیت آنها کمک می‌کند و می‌تواند در روند هدایت تحصیلی هم نقش مثبتی داشته باشد.

مدیر کل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: شرکت در این جشنواره تقویت فعالیت‌های گروهی و افزایش نشاط در فضای مدرسه را به دنبال دارد که تاکنون برنامه کشوری آن در مشهد برگزار می‌شد و از سال آینده مراسم برگزیدگان سطح کشوری در سایر استان‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار