در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برخورد قانونی با مجریان سند 2030 در مدارس/ الگو برداری‌های آموزشی باید در چارچوب نظام باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر مستنداتی از اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس ببینیم برخورد قاطعانه با آن خواهیم داشت.

خبرنگار: دولت‌یاری/ با مصادیق اجرای 20301 در مدارس برخورد می‌شود/ الگو برداری‌ها باید چارچوب نظام باشداسد‌الله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پیگیری های لازم برای  نظارت بر  اجرا نشدن سند ۲۰۳۰ در مدارس و فضا‌های آموزشی کشور اظهار کرد: بند‌هایی از سند ۲۰۳۰ با ارزش‌های دینی و ملی ما مغایرت دارد که این موارد نباید به هیچ وجه در کشور اجرا شود و در صورت مشاهده آن برخورد قاطعی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برخی از بند‌های ۲۰۳۰ در حوزه علمی آموزشی به شیوه بومی شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و چشم‌انداز ۱۴۰۴ وجود دارد و با توجه به اینکه از نظر دینی و ملی به دلیل بومی سازی شدن مشکلی با ارزش‌های ما ندارد  مشکلی برای اجرا نداریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: برخی کشور‌های توسعه یافته و کشور‌های اسکاندیناوی، موفقیت قابل توجهی در نظام آموزشی داشته‌اند که می‌توان از  روش کاری آنها برای  الگو گرفت، اما نباید بدون رعایت چارچوب کشور این الگو برداری انجام شود.

عباسی با اشاره به اینکه اگر مستنداتی از اجرای سند وجود داشته باشد بررسی خواهد شد، یادآور شد: اگر مصداقی از اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس اعم از دولتی و غیردولتی و در هر پایه تحصیلی مشاهده شود بدون شک با خاطیان و مجری کار برخورد می‌کنیم چراکه این مسئله خسارات معنوی به دانش‌آموزان وارد می‌کند.

انتهای پیام/

اجرای سند ۲۰۳۰ خسارات معنوی به دانش آموزان وارد می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار