جشنواره ابن‌سینا گامی در جهت ارتقای پژوهش/ حضور ۳ هزار نفری دانش‌آموزان در این دوره

دبیر اجرایی جشنواره ابن سینا گفت: دومین دوره این جشنواره نسبت به سال گذشته گامی بلند به سمت بهبود روند رویدادهای پژوهشی برداشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا انبیائی دبیر اجرایی جشنواره ابن سینا که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، عنوان کرد: اولین گردهمایی بیش از ۳ هزار نفری دانش آموزان از ۲۵ استان کشور، ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه امسال در پردیس شمالی دانشگاه تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات اجرایی این دوره از جشنواره ملی ابن سینا می‌توان به اعطای ۱۰ دیپلم افتخار به برگزیدگان از سوی فدراسیون جهانی مخترعان و اعطای گواهینامه رسمی و معتبر از سوی موسسه عالی مدیریت دانش IDCORP و مالزی به تمامی شرکت کنندگان در دومین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا اشاره کرد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا اظهار داشت: در این دوره، نفراتی که ایده‌های برتری در حوزه محتوای دیجیتال دارند، شرایط ویژه‌ای در راستای نزدیک‌تر شدن ایده‌های خود به عرصه کار و صنعت بدست خواهند آورد.

انبیائی بیان کرد: در بخش محتوای دیجیتال به نفراتی که ایده‌های برتر ارائه دهند مجوز کسب و کار و همین‌طور تسهیلات کم بهره برای توسعه ایده‌هایشان اعطا می‌شود.

آموزش و پژوهش مهمترین عامل پیشرفت در جامعه
سینا مهدی رشیدی جهان دبیر علمی جشنواره گفت: از آنجایی که دانش آموزان به عنوان نیروهای بالقوه علمی و فنی، آینده سازان کشور و عناصر تعیین کننده در رشد و بالندگی جامعه شناخته می‌شوند، در آینده با ورود به رشته‌های تحصیلی دانشگاهی نقش عمده‌ای در پیشرفت‌های علمی–پژوهشی کشور ایفا می‌کنند.

وی افزود: شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی، سازماندهی، پرورش و هدایت آن‌ها در این مسیر می‌تواند سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در جهت ساخت میهن عزیزمان باشد.

دبیر علمی جشنواره ابن سینا اظهار داشت: در همین راستا کارشناسان ما با هدف ایجاد علاقه و انگیزه و فراهم آوردن بستری مناسب به منظور پرورش خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل دانش آموزان در زمینه‌های مختلف پژوهشی و همچنین کاربردی کردن مباحث تئوریک علمی، در نظر دارند همانند سال گذشته دومین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری ابن سینا را در سال تحصیلی ۹۶ - ۹۵ برگزار کنند.

وی بیان کرد: از اهداف این جشنواره می‌توان به ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش در دانش آموزان و آشناسازی دانش آموزان با فضای کسب و کار و روش‌های کاربردی ساختن علوم مختلف و همینطور ارتقای سواد اقتصادی در دانش آموزان و آشنا ساختن آن‌ها با اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد.

مهدی رشیدی جهان عنوان کرد: دانش آموزان پس از یک سال تلاش و طراحی و آماده سازی پروژه‌های مختلف در محورهای چهارگانه جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا در این رویداد جذاب علمی شرکت کردند تا علاوه بر حضور در یک رقابت علمی و جذاب، تجربه‌های گرانقدری را در موضوعات مختلف علمی کسب کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم گامی هر چند کوچک در راستای آبادانی کشور و رشد علمی فرزندان این مرز و بوم برداشته و زمینه‌های کارآفرینی در میان نوجوانان فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار