استقبال نکردن از طرح مزایده کالاهای قاچاق مکشوفه

طرح مزایده کالاهای قاچاق مکشوفه در خراسان جنوبی با گذشت یک سال از اجرای آن، استقبال نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ شیخ زاده ، رئیس اداره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان با بیان اینکه کالای قاچاق مکشوفه به مزایده گذاشته می ‌شود، گفت: کالاهای قاچاق مكشوفه درصورت امكان به شرط صادرات و با اخذ تضمين لازم به فروش می رسد و در غير اين صورت مطابق مقررات امحا می ‌شود.


وی افزود: در خراسان جنوبی با وجود گذشت یک سال این طرح مورد استقبال قرار نگرفته اما سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان در حال رایزنی با تعدادی از صادرکنندگان است.


رئیس اداره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان با بیان اینکه شرکت در مزایده به صورت الکترونیکی در حال انجام است، گفت: متقاضیان از سراسر کشور می توانند در این مزایده شرکت کنند.


 شیخ زاده افزود: متقاضیان پس از برنده شدن در مزایده به همراه نمایندگانی از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و گمرک می توانند کالای مورد نظر را از مرز خارج کنند.


وی گفت: متقاضیان به هیچ عنوان حق فروش این اموال را در داخل کشور ندارند.


رئیس اداره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان با بیان اینکه کالاهای خوراکی مشمول مزایده نیست، افزود: پارچه، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم ورزشی و لوازم یدکی از کالاهای مشمول مزایده است.


سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بلافاصله پس از تحویل کالای قاچاق، اطلاعات کالا‌‌ها را از طریق سامانه شناسه کالا به منظور تعیین ارزش کالاهای صادراتی با پنجره واحد گمرک تبادل کرده و با استفاده از اطلاعات مذکور قیمت تجاری روز کالا به عنوان قیمت پایه فروش برای طرح در مزایده تعیین می کند.

منبع :صداوسیما
انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار